هاشمی: همانطور که فروغی توانست، بقیه ورزشکاران هم می‌توانند

شناسه خبر : ۱۴۵۱۳۵ شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵

وزیر ورزش و جوانان بر این اعتقاد است که دیگر ورزشکاران هم می‌تواند به مانند جواد فروغی در پیکارهای المپیک عملکردی فراتر از انتظار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی موج خبر، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان عصر امروز (شنبه) به همراه محمد شروین اسبقیان و مریم کاظمی‌پور از اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان بازدید و با مبینا فلاح بانوی کماندار المپین کشورمان و کادر فنی این تیم گفت‌وگو کردند.

هونگ سونگ هو سرمربی تیم ملی تیراندازی کشورمان درباره سطح آمادگی فلاح، گفت: در سطح گرفتن مدال المپیک نمی‌توانیم صحبت کنیم، ما در هر مسابقه با هدف کسب مدال می‌رویم نه کسب تجربه. برای المپیک هم تلاش خود را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه افزود: بقیه موفق به کسب سهمیه نشدند، اما رشد خوبی در رنکینگ داشتند. فائز محمدی با اختلاف بسیار کم ششم شد و پنج نفر سهمیه می‌گرفتند و با حداقل اختلاف از کسب سهمیه باز ماند. پیشرفت خوبی داشتیم و پسران هم می‌توانستند سهمیه بگیرند. اگر زودتر آماده می‌شدیم سهمیه می‌گرفتیم. فائز چهارمین تجربه بین‌المللی را داشت. اگر این روند ادامه داشته باشد در المپیک بعدی شرایط بهتر خواهد بود. بچه‌ها پیشرفت خوبی داشتند و به آینده آنها امیدوار هستیم.

غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان نیز در ادامه خاطر نشان کرد: چهار دوره در المپیک حضور داشتیم، اما در هر دوره اولین بازی را باختیم. امروز با سرمربی جلسه داشتیم و برای کسب مدال صحبت کردیم که کار سختی است. امروز کامپوند و ریکرو ما در رده نوجوانان و جوانان آماده هستند.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز اظهار داشت: تیروکمان جزو رشته‌های آخر بود که سهمیه گرفت و حق آنها کسب سهمیه بود. خوشبختانه کارهای زیادی در این رشته انجام شده است.

وی خطاب به مبینا فلاح گفت: باید تمرکز خود را روی مسابقه قرار دهید و گوش به فرمان سرمربی باشید. تلاش زیادی کردید و نتیجه آن هر چه شد باید پذیرفت. شاید توقع مدال بالا باشد، ولی دور از دسترس نیست. همانطور که فروغی در المپیک خواست و توانست سایر ورزشکاران هم می‌توانند. از مجموعه فدراسیون و همکاران‌شان، کادر فنی و کسانی که تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

مبینا فلاح بانوی کماندار المپیکی کشورمان  هم گفت: حضور شما را خیرمقدم می‌گویم. مسیر سختی بود و با موفقیت به پایان رسید. این تنها تلاش من نبود بلکه کادر فنی، فدراسیون و دکتر شعبانی بهار تلاش کردند. انتظار حمایت بیشتری از مسئولان داریم، چون رشته ما تجهیزات‌محور است و کمان نقش مهمی در نتیجه دارد. ما تحریم هستیم و هزینه‌ها بالاست و تأمین هزینه‌ها از عهده خانواده من خارج است. البته شعبانی بهار قول داده، ولی هزینه بالاست و امیدوارم وزارت ورزش هم کمک کند.

کیومرث هاشمی در ادامه یادآور شد: هفته قبل مبلغ خوبی دادیم برای همه فدراسیون‌ها در بحث تجهیزات مبلغ خوبی در نظر گرفته و لیست تجهیزات از فدراسیون‌ها گرفته شده است. ما میانگین بالای 160 درصد افزایش بودجه فدراسیون‌ها را داشتیم.

انتهای پیام/