رییس ستاد انتخابات لرستان: هیچ آماری تا زمان اعلام وزارت کشور قابل استناد نیست

شناسه خبر : ۱۴۵۱۰۷ شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۳

خرم آباد - ایرنا - رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: هیچ آماری مبنی بر اعلام نتایج شمارش صندوق های اخذ رای در فضای مجازی تا زمان تایید و اعلام از طرف وزارت کشور قابل استناد نیست.

به گزارش ایرنا، احسان یاوری شنبه شب در ستاد انتخابات لرستان افزود: ممکن است در برخی صندوق های سیار که فرآیند رای گیری به اتمام رسیده است، آماری از طرف نمایندگان کاندیداها در فضای مجازی منتشر شود که به هیچ عنوان قابل استناد نبوده و در حد گمانه زنی است.

وی ادامه داد: از اصحاب رسانه انتظار داریم از انتشار این آمار و گمانه زنی ها که فقط باعث تشویش اذهان عمومی می شوند، خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان تصریح کرد: در برخی از صندوق های سیار و روستایی که اخذ رای به اتمام رسیده با نظر هیات اجرایی فرآیند شمارش آرا آغاز شده است.

یاوری تاکید کرد: طبق قانون هیچ آماری از جانب شهرستان ها و استان ها اعلام نشده چراکه آمار نهایی به وزارت کشور ارسال می شود تا پس از تایید به صورت رسمی از طرف وزارتخانه به سمع و نظر مردم برسد، بنابراین پیش بینی می شود تا صبح روز فردا شمارش آرا در استان به اتمام رسیده و به وزارت کشور ارسال شود.

وی همچنین در خصوص روند برگزاری انتخابات در لرستان اظهار کرد: از صبح امروز تاکنون بیش از ۱۶ ساعت از فرآیند رای گیری گذشته و هیچ مشکلی گزارش نشده است.