مراسم چهلم شهدای خدمت در لرستان + فیلم

شناسه خبر : ۱۴۵۰۶۳ پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۱

مراسم چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، مراسم چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان رئیس‌جمهور در سانحۀ سقوط بالگرد امروز در مصلای الغدیر خرم‌آباد برگزار شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در روز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 که برای افتتاح سد قیز قلعه‌سی به آذربایجان‌شرقی سفر کرده بود به‌علت سانحه‌ برای بالگرد همراه با همراهانش‌ به شهادت رسید.

در مراسم چهلمین روز شهدای خدمت که با تلاوت قرآن و مداحی در خرم‌آباد برگزار شد آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، به ایراد سخنرانی پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت: صداقت عملی از معیارهای اصلی برای انتخاب رئیس‌جمهور است و باید صداقت در گفتار و وعده‌های کاندیداها را در نظر گرفت.

خاتمی اضافه کرد: برخی می‌گویند اگر شهید رئیسی زنده بود راهش را دنبال نمی‌کردیم، درحالی‌که رئیس‌جمهور شهید 8 هزار و 800 واحد تولیدی را احیا و 600 هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را تسویه کرد.

او تأکید کرد: طرح عظیم آب‌رسانی به سیستان‌ و بلوچستان، خوزستان، کردستان و بازگشت اقتدار به دیپلماسی از دستاوردهای دولت سیزدهم است و 9 کشور جهان برای شهادت آیت‌الله اعلام عزای عمومی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: 90 هیئت دیپلماسی در مراسم شهادت آیت‌الله رئیسی شرکت کردند و برخی می‌گویند که ما منزوی شده‌ایم، چون نمی‌خواهند اقتدار کشور را ببینند.

خاتمی با اشاره به افزایش پنج‌‌برابری صادرات نفت در دولت سیزدهم، گفت: دولت شهید رئیسی یک‌‌میلیون و 500 هزار بشکه نفت روزانه صادر کرد و 400 میلیون دز واکسن طی یک‌ماه از چین نیز وارد شد، اما چرا دستاوردهای دولت سیزدهم را نمی‌بینند؟!

او با اعلام افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم اضافه کرد: دوران خدمت شهید آیت‌الله رئیسی دورانی طلایی بود.

.

انتهای پیام/ 644/.