آیت‌الله خاتمی: دشمنان برای تحریم انتخابات آمار دروغ می‌دهند

شناسه خبر : ۱۴۵۰۴۸ پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۸

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان برای تحریم انتخابات آمار دروغ می‌دهند، گفت: حضور مردم همیشه در انتخابات باشکوه بوده‌است، امّا انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر به‌دلیل بی‌مهری ضد انقلاب با سایر انتخابات فرق دارد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، آیت‌الله احمد خاتمی، صبح امروز، در مراسم گرامیداشت سالگرد شهدای حادثه هفتم تیر و چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور در مصلای الغدیر خرم‌آباد، تأکید کرد: لرستان خانۀ محبان اهل‌بیت است و مردم این دیار شیفتۀ ائمه هستند.

او با اشاره به جنایات رضاخان و ضدیت این شاه با اهل‌بیت، اضافه کرد: افتخار مردم و علمای لرستان این است که شجاعانه علیه رضاخان شوریدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مردم لرستان پیرو واقعی ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری هستند و ما افتخار می‌کنیم که جزو محبان اهل‌بیت هستیم.

خاتمی با اشاره به سالگرد روز هفتم تیرماه، بیان کرد: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و وزرا در این روز شهید شدند و دین و خداباوری جرم این افراد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه شهید آیت‌الله رئیسی مردمی بود و در خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت، اذعان کرد: استاندار شهید آذربایجان‌شرقی نیز مانند رئیس‌جمهور در خدمت به‌ مردم پیشرو بود؛ شهید امیر عبداللهیان در هر اجتماع بین‌المللی از مظلومیت غزه سخن می‌گفت و از حقوق مردم فلسطین به‌شدت حمایت می‌کرد.

او با بیان اینکه تشییع باشکوه شهیدان خدمت از مظاهر باشکوه تاریخ انقلاب است، بیان کرد: حضور کم‌نظیر مردم در این مراسم نشان از عمق اعتقاد به مفاخر انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید به اینکه شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه‌دهندۀ حضور باشکوه مردم در تشییع شهدای خدمت است، متذّکر شد: حضور باشکوه مسئلۀ نخست ما در تمام انتخابات‌ کشور است؛ حضور باشکوه مردم به تعبیر قرآن به‌معنای عمل صالح است،  هر گامِ دشمن‌شکن و حضور در انتخابات ثوابی هم‌سنگ نمازجمعه دارد.

او بیان کرد: حضور مردم همیشه در انتخابات باشکوه بوده‌است، امّا انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر به‌دلیل بی‌مهری ضد انقلاب با سایر انتخابات فرق دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید به اینکه بهترین دموکراسی در ایران اسلامی است، ادامه داد: برخی‌ها مشارکت 80درصدی کشورهای دیگر را با انتخابات ما مقایسه می‌کنند، امّا این افراد نمی‌گویند که حضور در انتخابات برای این کشورها الزامی است و در صورت عدم شرکت از مزایای اجتماعی بی‌بهره می‌شوند.

خاتمی اذعان کرد: حضور 41درصدی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی با وجود تلاش‌های ضد انقلاب برای تحریم این انتخابات و ارائۀ آمارهای دروغ یک حماسه رقم را زد.

او با بیان اینکه انتخاب اصلح یک امر عقلانی است، تأکید کرد: وقتی رأس‌الفتنه می‌گوید که برای نجات ایران در انتخابات شرکت کنید به‌معنای اسارت ایران است و این دروغ‌گویان می‌خواهند که کشور را آزاد کنند، درحالی‌که این خلاف است و این افراد می‌خواستند که کشور را به آمریکا بفروشند، امّا مردم مانع شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دلبستگان به آمریکا می‌خواستند که مردم را به اسارت بکشانند و بار دیگر نیز در این سودا هستند، امّا ملت بزرگ به این افراد رأی نخواهند داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: ضد انقلاب، انتخابات مجلس شورای اسلامی در 11 اسفند 1402 را تحریم کرد، امّا حالا چه شده‌است که می‌گویند در انتخابات شرکت می‌کنند؟!

خاتمی عنوان کرد: کشورهای خارجی مانند عربستان می‌گویند که برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کشورشان ممنوع است، امّا چرا آمریکا اجازه داده‌است که این انتخابات در فردا برگزار شود؟

او با بیان اینکه خانواده‌ها باید رأی‌اولی‌ها و فرزندان خود را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند، اعلام کرد: تمام نظرسنجی‌ها از حضور بالا و مشارکت حدود 50درصدی مردم در این انتخابات حکایت دارد.

خاتمی با اعلام اینکه اهل بصیرت راه شهدا، شهدای خدمت، امام‌خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری را برمی‌گزینند، گفت: امیدواریم که سرنوشت خوبی با انتخاب اصلح فردا در کشور رقم بخورد.

او تأکید کرد: فرد اصلح را باید از طرفداران و افراد حاضر در ستادهای انتخاباتی کاندیداها شناخت و باید متوجه بود که چه کسانی برای این افراد تبلیغ می‌کنند و با چه کسانی نشست‌وبرخاست دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر کاندیدایی دلدادۀ دین نبود نباید او را انتخاب کرد، تأکید کرد: اگر ذره‌ای دلدادگی به غرب را در حامیان کاندیدایی مشاهده کردیم باید بدانیم که کشور را به اسارت می‌کشانند و شایستۀ انتخاب نیستند.

خاتمی ادامه داد: ما برای اقامۀ دین، اسلام و نفی طاغوت انقلاب کردیم، به‌طوری‌که «الله» و «مکتب» جزو واژه‌های پرکاربرد در بیانات امام‌خمینی‌(ره) بوده‌است.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی‌بر عدم بیان اظهارات دشمن شادکن توسط کاندیداها، اضافه کرد: نادیده‌گرفتن دستاوردهای انقلاب نشان از عدم صلاحیت دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: صداقت عملی از معیارهای اصلی برای انتخاب رئیس‌جمهور است و باید صداقت در گفتار و وعده‌های کاندیداها را در نظر گرفت.

خاتمی اذعان کرد: برخی می‌گویند اگر شهید رئیسی زنده بود راهش را دنبال نمی‌کردیم، درحالی‌که رئیس‌جمهور شهید 8هزار و 800واحد تولیدی را احیا و600 هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را تسویه کرد.

او تأکید کرد: طرح عظیم آب‌رسانی به سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، کردستان و بازگشت اقتدار به دیپلماسی از دستاوردهای دولت سیزدهم است و 9 کشور جهان برای شهادت آیت‌الله اعلام عزای عمومی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: 90هیئت دیپلماسی در مراسم شهادت آیت‌الله رئیسی شرکت کردند و برخی می‌گویند که ما منزوی شده‌ایم، چون نمی‌خواهند اقتدار کشور را ببینند.

خاتمی با اشاره به افزایش پنج‌‌برابری صادرات نفت در دولت سیزدهم، گفت: دولت شهید رئیسی یک‌‌میلیون و 500 هزار بشکه نفت روزانه صادر کرد و 400 میلیون دز واکسن طی یک‌ماه از چین نیز وارد شد، اما چرا دستاوردهای دولت سیزدهم را نمی‌بینند؟!

او با اعلام افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم اضافه کرد: دوران خدمت شهید آیت‌الله رئیسی دورانی طلایی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: ایران برای نخستین‌بار و با تدبیر به اسرائیل حمله کرد و عملیات افتخارآمیز وعدۀ صادق رژیم صهیونیستی را به ذلت نشاند.

انتهای پیام/ 644/.