دستاوردهای شهید جمهور ماندگار است

شناسه خبر : ۱۴۵۰۳۸ پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰

خرم‌آباد - ایرنا - عضو فقهای شورای نگهبان گفت: دوران طلایی انقلاب در زمان شهید آیت‌الله رییسی رقم خورد و دستاوردهای دولت وی در اذهان عموم ماندگار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی روز پنجشنبه در گرامیداشت چهلم شهید جمهور و هیات همراهش در مصلی الغدیر خرم‌آباد اظهار کرد: تشییع باشکوه شهیدان خدمت از نوادر تاریخ انقلاب اسلامی بود و همگان در سوگ آنان گریستند.

وی با اشاره به اینکه راه شهیدان خدمت ادامه دارد گفت: مردم شور و محبت را ابراز کردند و این امر باید دنباله دار باشد که حضور در انتخابات ریاست جمهوری میثاق دوباره با انقلاب و تکمیل حماسه تشییع شهیدان خدمت است.

وی با بیان اینکه حضور باشکوه در انتخابات همانند عمل صالح است افزود: تمام نظرسنجی‌ها از مشارکت ۴۳ تا ۵۰ درصدی حکایت دارد و هنوز تعدادی مردد هستند که امیدواریم تغییر نظر دهند و مشارکت کنند چراکه بهترین دموکراسی در ایران موج می زند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه ۴۱ درصد در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و ضد انقلاب باورشان نمی‌شد گفت: دشمنان انقلاب یک سال التماس کردند مردم پای صندوق رای نباشند اما چشم دشمن کور شد و اکنون هم نگرانی در خصوص حضور نداریم اما مردم باید در انتخاب فرد اصلح دقت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: فرد اصلح را باید از طرفداران و افراد حاضر در ستادهای انتخاباتی آنها شناخت همچنین اهل بصیرت، راه شهیدان را برمی‌گزینند که امیدواریم با انتخاب اصلح سرنوشت خوبی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اظهارات دشمن شاد کن توسط نامزدها ادامه داد: باید فردی را انتخاب کرد که دلداده دین باشد چراکه انقلاب اسلامی برای دین و جواب «آری» به اسلام آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: برخی به خاطر رای، خلاف واقع و برخی نیز می‌گویند اگر شهید رییسی زنده بود راهش را دنبال نمی‌کردیم در حالیکه ایشان ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را تسویه کرد و طرح آبرسانی و بازگشت اقتدار نظام از دستاوردهای دولت سیزدهم بود.

وی ادامه داد: ۹ کشور جهان برای شهادت وی اعلام عزای عمومی کردند و هنوز هم برخی معتقدند منزوی شده‌ایم چون نمی‌خواهند ببینند که نظام مقتدر شده است.

وی تصریح کرد: دولت شهید رییسی روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر کرد و پولش را گرفت و ۴۰۰ میلیون دز واکسن از چین نیز وارد شد اما چرا دستاوردهای دولت سیزدهم را نمی‌بینند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق اسراییل را به ذلت کشاند گفت: ۳۳ ماه طلایی را پشت سر گذاشتیم و اکنون مردم پای صندوق های رای خواهند رفت.