صلح در ۶ هزار پرونده طلاق/تصویب ۳ همت بودجه برای حقوق دستیاران پزشکی

شناسه خبر : ۱۴۵۰۲۶ پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۳

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در چهارم تیر به تصویب ۳ همت بودجه برای حقوق دستیاران پزشکی،توقف آهنگ رشد شیوع مصرف مخدر،مشکلات بیماران پروانه‌ای،صلح در ۶هزار پرونده طلاق،رونمایی از چهار سامانه جدید الکترونیک سلامت،برپایی بزرگترین سفره اطعام،پرداخت ۸۴۸ میلیاردتومان به زندانیان شاغل،انهدام باند قاچاق موادمخدر،ضرورت آگاهی مردم درباره تب دنگ و اختصاص دو فصل از سند تحول کشور به زنان پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

تصویب ۳ همت بودجه برای حقوق دستیاران پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: امسال برای اولین بار در بودجه عمومی سه همت اعتبار برای حقوق دستیاران پزشکی در نظر گرفته شده که در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه است.

دکتر ابوالفضل باقری فرد در نشست خبری با موضوع دستاوردها افزود: در ابتدای دولت سیزدهم کشور به نوعی شرایط جنگی داشت و آن جنگ با ویروس کرونا بود. در این شرایط حتی مدارس و دانشگاهها نیز تعطیل و به حالت مجازی در آمده بود. اما مهم ترین کار معاونت آموزشی وزارت بهداشت حضوری کردن همه کلاس های درس آموزش پزشکی و آزمونها از ابتدای سال ۱۴۰۰ بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۶ هزار پرونده طلاق با دریافت مشاوره به صلح ختم شد

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: پرونده ۶ هزار خانواده در شرف طلاق با دریافت مشاوره تخصصی به صلح و سازش ختم شد و به خانواده بازگشتند.

حسن عبدلیان‌پور در نشست خبری با اشاره به ارائه بیش از ۱۱۳ هزار مشاوره تخصصی حضوری به زوجین متقاضی طلاق افزود: در برخی شهرستان‌ها تا ۷۰ درصد از پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

وی ادامه داد: این دستاورد با راه‌اندازی ۴۵۰ مرکز مشاوره قوه قضاییه در سراسر کشور و آموزش حرفه‌ای بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مشاور خانواده و بهره‌گیری از سامانه مسیر محقق شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیشگیری سطح چهار تا دو سال آینده به بالاترین سطح توجه می‌رسد

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پیشگیری سطح چهار تا دو سال آینده به بالاترین سطح توجه در نظام سلامت می‌رسد.

فرشید عابدی از سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر پایه سلامت یاد کرد و گفت: این سازمان مأموریت دارد با اتخاذ راهبردهای پیشگیرانه، ساز و کار کاهش مخاطرات مالی در قبال هزینه های سلامت و ارتقای سلامت بیمه شدگان را فراهم کند که در این راستا در سال های 1403 تا 1405، اقدامات اساسی را در حوزه پیشگیری سطح چهار در نظام سلامت اعمال می کند.

وی افزود: به پاسداشت اصول و ارزش های انسانی و اخلاقی، سازمان بیمه سلامت ایران در اتخاذ و اجرای راهبردهای پیشگیرانه بر ارزش‌های قانون مداری، اخلاق مداری، دانش محوری، عدالت محوری، سلامت محوری، خلاقیت و نوآوری، شفافیت و پاسخگوئی، هوشمندی و آینده نگری و حفظ و رعایت کرامت انسانی تاکید دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی از چهار سامانه جدید الکترونیک سلامت توسط وزیر بهداشت

در آستانه عید غدیر و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراسم رونمایی و بهره‌برداری از چهار سامانه جدید الکترونیک نظام سلامت در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

در این مراسم چهار سامانه «صدور گواهی ولادت با امضای الکترونیک»، «مدیریت سوء مصرف مواد»، «پروانه صلاحیت پرستاری»، «خودمراقبتی شهروندی» توسط دکتر عین اللهی رونمایی شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تمدید مهلت ثبت نام هشتمین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

مرکز سنجش آموزش پزشکی در اطلاعیه ای اعلام کرد زمان ثبت نام در هشتمین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۵ تیرماه، تمدید شد.

به گزارش وزارت بهداشت، این آزمون در سه رده پرستاری، هوشبری و اتاق عمل ۱۱ مردادماه ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، سمنان، ارومیه، کردستان، اردبیل، شیراز، شهرکرد، اهواز، قزوین، ایلام، قم، هرمزگان، البرز، خراسان جنوبی، کرمان، خراسان شمالی، کرمانشاه، بوشهر، گلستان، تبریز، لرستان، تهران، شهید بهشتی، ایران، مشهد، گیلان، همدان، زاهدان، یاسوج، زنجان، یزد و مازندران برگزار می‌شود.

داوطلبانی که دارای دانشنامه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری و یا دانشنامه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری هوشبری هستند یا گواهی فراغت از تحصیل در رشته‌های مذکور از دانشگاه محل تحصیل خود دارند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توزیع ۵۰۰ تن برنج در قالب طرح اطعام غدیر/ برپایی بزرگترین سفره اطعام

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم، بنیاد برکت در قالب طرح اطعام غدیر با توزیع ۵۰۰ تن برنج در طبخ و توزیع ۴ میلیون پرس غذای گرم در مناطق کم برخوردار سراسر کشور مشارکت می‌کند.

محمد ترکمانه با بیان اینکه در راستای خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار کشور، تهیه و طبخ ۴ میلیون پرس غذای گرم در روز عید غدیرخم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با مشارکت هیئات، مواکب، گروه‌های مردمی و گروه‌های جهادی طبخ و توزیع غذای گرم در مناطق محروم ٣١ استان کشور در روز سه‌شنبه مصادف با عید غدیر خم اقدام می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اتمام ناتمام‌های حوزه سلامت رویکرد اصلی وزارت بهداشت است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از تعهد و تخصص به عنوان دو مولفه اساسی و مکمل در امر مدیریت یاد کرد و گفت: اتمام ناتمام‌های حوزه سلامت رویکرد اصلی وزارت بهداشت است.

بهروز رحیمی در «دهمین اجلاس معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور» در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تعهد و تخصص دو مولفه اساسی و مکمل در امر مدیریت و اتمام ناتمام‌های حوزه سلامت، رویکرد اصلی وزارت بهداشت است.

وی افزود: در مدتی که مسئولیت بر دوش مدیران است باید تمام توان خود را برای انجام رسالت محوله به‌ کار گیرند چرا که عرض مدیریت همواره از طول آن با اهمیت‌تر است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرونده فروش سوالات آزمون وکالت قوه قضاییه در دادسرای کارکنان دولت

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه در آزمون وکالت ۱۴۰۲ حقی از کسی ضایع نشده است، گفت: پرونده‌ افرادی که در زمینه فروش سوالات آزمون دستگیر شده‌اند در دادسرای ویژه کارکنان دولت به صورت جدی در حال پیگیری است.

حسن عبدلیان‌پور درباره آزمون وکالت ۱۴۰۲ در مورد اینکه آیا تقلب در آزمون صورت گرفته بود، یا نه، افزود: همانطور که قبلا ریاست حفاظت اطلاعات قوه قضاییه نیز اعلام کرد تعدادی از افراد در این زمینه دستگیر شدند.

وی ادامه داد: برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد که در دادسرای ویژه کارکنان دولت به صورت جدی در حال پیگیری است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توافق برای تعیین تکلیف ۱۸۶۳ زندانی مالی/وجود ۱۳۹ زندانی مهریه در استان تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران از توافق با ستاد دیه به‌منظور مساعدت با هزار و ۸۶۳ نفر از زندانیان دارای محکومیت مالی و فراهم کردن زمینه آزادی آنها در راستای تأکیدهای رهبر معظم انقلاب در خصوص «زندانیان دارای بدهی مالی» در جریان دیدار با مسئولان دستگاه قضا و دستورهای ریاست دستگاه قضا در این زمینه خبر داد.

علی القاصی مهر در راستای تأکیدهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه «زندانیان دارای بدهی مالی» در جریان دیدار با مسئولان دستگاه قضا و دستورات ریاست دستگاه قضا در این زمینه، با جمعی از زندانیان که به دلیل مسائل مالی دچار ماندگاری در زندان شده بودند، به‌صورت ویدئوکنفرانس ملاقات کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری منجر به حفاظت بهتر از محیط‌زیست خواهد شد

موضوع محیط‌زیست گویی در روند وعده‌های انتخاباتی مغفول مانده است در حالیکه تمام مولفه‌های زیستی در آستانه‌ها قرار گرفته‌اند و اگر از بین بروند زندگی برای انسان بیش از پیش سخت و سخت‌تر خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود که نامزدها به این مساله مهم توجه کنند چون انسان بدون محیط‌زیست سالم زنده نخواهد ماند.

این روزها تنور انتخابات داغ است، نمایندگان از هر دری سخن می گویند و وعده های جورواجور می دهند، از مسکن، شغل، خدمات، پزشکی و تسهیلات بانکی گرفته تا توزیع مواد غذایی، اما به نظر می رسد موضوعی که جایش در این روند کمرنگ دیده شده و شاید بهتر است بگوییم توجهی به آن نشده محیط زیست کشور است، محیط زیستی که در شرایط شکننده ای قرار دارد و اگر فکری برای آن نشود در آینده نزدیک؛ می شود هر آنچه که نباید بشود.

پتانسیل کشور از لحاظ انرژی های تجدیدپذیر غیرقابل انکار است، می توان با کمک انرژی خورشیدی، بادی، آب، موج دریاها و گرمایش زمین ( انرژی زمین گرمایی ) تا حد بسیار زیادی از مصرف سوخت های فسیلی کاست از این رو انتظار می رود که این مساله مورد توجه نامزدها قرار گیرد و بر اجرای آن تاکید کنند اما تا به امروز که اثری از این حرف ها نیست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارائه بیش از ۷۵۰ هزار خدمت درمانی به حجاج کشورمان در عربستان/ فوت ۱۹ زائر ایرانی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از ارائه بیش از ۷۵۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در عربستان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۹ زائر ایرانی در عربستان جان‌ باخته‌اند.

دکتر سید علی مرعشی افزود: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، ۷۵۰ هزار و ۴۴۲ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و... و.) به زائران ارائه شده که از این میزان، ۷۰۸ هزار و ۱۵۹ خدمت در مکه و مشاعر و ۴۲ هزار و ۲۸۳ خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر ۲۶ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۲۴ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی ادامه داد: سومین گروه حجاج بیمار شامل ۱۸ نفر شب گذشته برای ادامه روند درمان‌ به کشور اعزام شدند. در مجموع تاکنون ۳۵ نفر از حجاج تاکنون به کشور بازگردانده شدند و ۵۰ نفر دیگر در مراکز درمانی مرکز پزشکی هلال احمر بستری هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

انهدام باند قاچاق موادمخدر در مرزهای جنوب شرق

فرمانده مرزبانی انتظامی از انهدام باند سازمان یافته قاچاق مواد مخدر و کشف بیش از نیم تن انواع موادمخدر صنعتی و مقادیری قابل توجهی سلاح مهمات توسط مرزبانان استان سیستان در عملیات های مقتدرانه خبر داد.

سردار "احمدعلی گودرزی" در تشریح جزئیات این خبر، گفت: مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌ هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را در فرصتی مناسب وارد کشور کنند، به محض مشاهده مرزبانان و به علت حجم زیاد آتش آنان، زمین گیر و خود را تسلیم مأموران کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

در دادگاه مطبوعات چه گذشت؟

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی با اشاره به رسیدگی به ۲ پرونده در دادگاه مطبوعات، گفت: با اکثریت مطلق آراء، محمد مهاجر را مجرم دانست اما مدیر مسئول سپیده‌نیوز را مجرم ندانست.

اکبر نصراللهی در تشریح رسیدگی به پرونده‌ جواد مهاجر ملقب به محمد مهاجری که با حضور اعضای هیات منصفه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد، افزود: جواد مهاجر با توجه به ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای و غیرقابل گذشت بودن موضوع شکایت، به نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی (جرم سیاسی) در بستر فضای مجازی و شبکه ایکس (توییتر) متهم است.

وی ادامه داد: مهاجر در توییت خود در تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۲ بیان داشته است «با اطلاع دقیق می گویم همان عصر چهارشنبه که کودک دو ساله گوشواره قلبی در کرمان با کینه داعش تکه پاره شد، آقای ابراهیم رئیسی در پاستور مشغول دستور پرونده‌سازی به عواملش برای رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات‌خبرگان بود.»آقای جواد مهاجر همچنین در توییت دیگری نوشته است: «قالیباف با همه اختلافاتش با رئیسی در یک چیز با او همسوست او هم دشمن انتخابات پرشور و انتخابات آزاد است... ت.»ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ضرورت آگاهی مردم درباره «تب دنگ»/اهمیت از بین بردن زیستگاه‌های پشه آئدس

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزایش آگاهی عمومی مردم در رسانه ها نسبت به بیماری تب دنگ را ضروری دانست و گفت: در زمینه مبارزه با بیماری تب دنگ باید قوانین بازدارنده داشته باشیم و برای از بین نبردن محل‌های زیست پشه آئدس جریمه تعیین کنیم.

حسین فرشیدی در نشست تخصصی «آئدس، اقدامات و راهکارها» با بیان اینکه باتوجه به ورود مسافران از کشورهای همسایه انتظار ورود بیماری تب دنگ به کشور را داریم، استراتژی مناسب به منظور مقابله با تب دنگ را آموزش نیروهای متخصص و عموم مردم ذکر کرد.

وی اظهارداشت: باتوجه به افزایش سفرها در تابستان از کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس به ایران و رؤیت پشه آئدس در شهرهای مختلف کشور از جمله شهرهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان، انتقال بیماران بدون علامت به کشور را باید جدی بگیریم. اخیرا هم به دلیل افزایش موارد ابتلا به بیماری در کشور امارات، تعدادی از مسافران مبتلا پس از تشخیص به کشور منتقل شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اختصاص دو فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از اختصاص دو فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده خبر داد.

انسیه خزعلی در نخستین دوره مربیگری آموزش مهارت‌های خانواده به سربازان نیروهای مسلح که به میزبانی نیروی هوایی ارتش در فرماندهی آموزش تخصص‌های هوایی شهید خضرایی با بیان اینکه خانواده‌ها امروزه در معرض تهدید بسیار جدی دشمنان هستند، اظهار داشت: دشمن به شدت روی اضمحلال و از هم پاشیدن خانواده ایرانی سرمایه گذاری کرده و در نظر دارد تا قداست این نهاد مقدس و گرمی و پیوست اعضای خانواده را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی در سازمان ملل موضوع تعهد خانواده را مطرح کرد، گفت: باید راه ایشان را ادامه دهیم و به گونه ای برنامه ریزی کنیم که خانه و خانواده را همچون سنگری استراتژیک پاسداری کنیم و کاری نگذاریم دشمن در آن نفوذ کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۸۴۸ میلیارد تومان به زندانیان شاغل/اشتغال ۱۷ هزار زندانی در کارخانجات کشور

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان با اشاره به اشتغال ۱۷ هزار زندانی در کارخانجات کشور و افزایش حقوق و دستمزد زندانیان در چند سال اخیر گفت: در سال ۱۴۰۲، مبلغ ۸۴۸ میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شده است.

ناصر جعفرقلی به مناسبت هفته قوه قضاییه، اشتغال را مهم‌ترین اقدام در فرایند تربیت و اصلاح زندانیان دانست و افزود: اگر در جامعه به اشتغال کامل برسیم بسیاری از مشکلات و معضلات کم خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله اهداف اساسی بنیاد تعاون زندانیان این است که برای زندانیان واجد شرایط اشتغال پایدار ایجاد کند به گونه‌ای که زندانی پس از خروج از زندان شغل داشته باشد و بتواند امرار معاش کند همچنین از چرخه تکرار جرم و بازگشت زندانی به زندان هم جلوگیری شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

محیط‌زیست در دولت سیزدهم همواره همتراز با توسعه بوده‌ است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه محیط‌زیست در دولت سیزدهم همواره همتراز با توسعه بوده است گفت: انتخابات پیش رو، فرصتی مناسب برای انتخاب دولتی کارآمد در همه حوزه‌ها بویژه در حوزه محیط‌زیست است.

علیرضا مزینانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، به ویژه شهید جمهور گفت: وضع قوانین و مقررات محیط زیستی کشور برای حفظ طبیعت و محیط زیست، با تصویب قوانین بسیاری در این حوزه در سطح مطلوبی بوده و شکی نیست که برای مقابله با تهدیدات موجود در محیط زیست، وجود قوانین و مقررات کارآمد در ابتدای امر بسیار مفید و موثر است.

مزینانی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست کشور همواره توسعه و رشد اقتصادی توامان با حفظ محیط زیست بوده است، اظهار داشت: در این دولت موضوع محیط زیست همواره همتراز با توسعه بوده و این نگاه و رویکرد دولت به حوزه محیط زیست باید در دولت های بعدی نیز ادامه داشته باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دستور رئیس قوه قضاییه برای گردآوری دقیق و تحلیلی آمار پرونده‌های دارای بازداشت موقت

رئیس قوه قضاییه در جریان بازدید از اتاق هوشمند پایش دستگاه قضا دستورهای مشخصی را در حوزه‌های مختلف آماری به‌ویژه برای گردآوری دقیق و تحلیلی آمار پرونده‌های دارای بازداشت موقت صادر کرد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه در راستای سلسله بازدیدهای خود از مراکز و مراجع قضایی همچنین فرمایش‌های رهبر انقلاب مبنی بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های دارای بازداشت موقت و در راستای نظارت بر فرآیند هوشمندسازی رویه‌های قضایی از مرکز پایش هوشمند عملکرد واحدهای قضایی بازدید کرد.

در مرکز پایش وضعیت قوه قضاییه، همه داده‌ها و آمارهای مراکز و مراجع قضایی به تفکیک موضوعی تجمیع و گردآوری شده است و عملکرد همه واحدهای قضایی، تحت کنترل و رصد قرار دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور اعلام شد

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در اطلاعیه‌ای از اجرای محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌ها در بازه زمانی دوشنبه ۴ تیر الی شنبه ۹ تیر ماه در راستای مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد بین شهری هم‌وطنان خبر داد.

به گزارش پلیس راهور، در این اطلاعیه آمده است: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ روز دوشنبه مورخ تیرماه ۴ تا ساعت ۶ روز شنبه مورخ نهم از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آهنگ رشد شیوع مصرف مخدر در کشور متوقف شده‌است

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه در تمامی دنیا شاهد رشد مصرف مخدر هستیم اعلام کرد: اکنون آهنگ رشد مصرف مواد مخدر در ایران متوقف شده است.

اسکندر مومنی در همایش روز جهانی مقاله با مواد مخدر با بیان اینکه جمهوری اسلامی پیشگیری را در اولویت خود دارد، اظهار داشت: پیشگیری در تمامی ابعاد فرهنگی، آموزشی و تفریحی انجام می‌شود که سازمان‌های مردم نهاد در کنار بخش‌های دولتی و خصوصی جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار سازمان مردم نهاد در کشور برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر گفت: موضوع درمان از دیگر ‌بناهای اساس جمهوری اسلامی است و اکنون بیش از هشت هزار مرکز درمانی در سراسر کشور فعال است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اعلام نظر مسئولان در تایید نامزدها بدون ذکر مسئولیت آنها مجاز است

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با صدور پیامک سراسری به شهروندان اعلام کرد: اعلام نظر شخصیت‌ها در تایید نامزدها فقط بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنها مجاز است.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، در پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه استان تهران که به صورت سراسری امروز دوشنبه چهارم تیرماه برای همه شهروندان ارسال شده، آمده است: «اعلام نظر شخصیت ها در تایید نامزدها فقط بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنها مجاز است.»ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پروانه‌ای با رویای پرواز؛ بیماری که برای استقلال فقط یک دکه می‌خواهد!

به رغم تصور عموم، تمام بیماران پروانه‌ای، اینطور نیست که در بستر باشند، بدنشان پر از زخم باشد و برای زندگی نگاهشان به کمک دیگران باشد بلکه بیمارانی هستند که شدت بیماری آنها خفیف تا متوسط بوده و می‌توانند ازدواج کنند، برای خود کسب و کاری داشته و مستقل باشند اما برای این مهم نیازمند کمک نهادهایی مانند شهرداری هستند مانند بیماری که برای رسیدن به رویای استقلال نیاز به جواز یک دکه دارد.

بیماری «ای بی» یا «اپیدرمولایزیس بولوزا» یک اختلال ژنتیکی پوست است که طی آن بیرون و داخل بدن پر از زخم و تاول می‌شود تا حدی که به تدریج برخی اندام‌ها در اثر عمیق تر شدن زخم ها از بین می‌روند و اگر این بیماری کنترل نشود، می‌تواند خطر جانی نیز در پی داشته باشد بنابراین از نظر خطرناک بودن و شدت بیماری حتی آن را گاهی بدتر از سرطان می‌دانند.

به گفته حجت الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی گلپایگانی مدیر خانه «ای بی» (بیماران پروانه‌ای) تاکنون هزار و ۱۴۸ بیمار پروانه ای در ایران شناسایی و برایشان پرونده تشکیل شده است که از این تعداد ۴۰۰ نفر دچار زخم شدید هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برنامه ملی "آینده‌سازان محیط‌زیست" با عنوان "طرح شهید بهنام محمدی" کلید خورد

«برنامه ملی آینده‌سازان محیط زیست» در قالب «طرح شهید بهنام محمدی» با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.

علی سلاجقه در مراسم رونمایی از برنامه ملی آینده‌سازان محیط زیست در قالب طرح شهید بهنام محمدی، ضمن تقدیر از تدوین این جشنواره با تاکید بر فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی محیط‌زیستی با معیارهای فرهنگی غنی کشور، گفت: کشورهایی همچون چین که به پیشرفت‌های بزرگ رسیده‌اند ابتدا در حوزه تمدن‌سازی اقدامات مهمی انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت طرح شهید بهنام محمدی افزود: همه معاونت‌های تخصصی سازمان باید با راهبری معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی باید در اجرای این طرح همکاری و مشارکت داشته باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.