جست‌وجوی مفقودین معدن شازند ادامه دارد

شناسه خبر : ۱۴۴۵۱۸ دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۱

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در خصوص آخرین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص وضعیت معدن شازند گفت: جست‌وجوی ۲ نفر از مفقودین معدن شازند پس از ایمن سازی ادامه دارد.

به گزارش موج خبر، بهنام نظری افزود: ساعت ۱۰ امروز (دوشنبه) و ۲۴ ساعت پس از وقوع حادثه دلخراش معدن شازند، مجدد ریزش سنگینی از جبهه شرقی صورت گرفت.

وی بیان کرد: اگر این ریزش از جبهه غربی رخ داده بود شاید بیش از ۲۰ از نیروهای امدادی در زیر آوار می‌ماندند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: بلافاصله نشست شورای تامین و بحران در منطقه صورت گرفت و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقر شد تا زمان ایمن‌سازی منطقه، جست و جو برای مفقودین متوقف شود.

نظری اظهار کرد: نیروی ۴۲ قدر سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز وارد عمل شده و تمرکز در حال حاضر بر ایمن‌سازی منطقه است.

وی گفت: سنگ‌های لغزنده حجیم و بزرگی در منطقه وجود دارد که هر لحظه امکان ریزش دارد و باید انفجارهایی صورت گیرد تا همه آنها به سمت پایین هدایت شود و خطری دیگر عوامل را تهدید نکند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: با خانواده‌های داغدار هم صحبت شده و آنها هم راضی به جست و جوی مفقودین در این شرایط نبودند.

نظری تصریح کرد: نقطه زنی و محل تقریبی برای ۲ مفقود پیدا نشده این حادثه صورت گرفته اما حجم آوار بسیار بالا است و ممکن است بعد از ایمن‌سازی منطقه، جست و جو برای پیدا کردن این افراد تا چندین روز و حتی چند هفته به طول انجامد.

وی گفت: معدن‌ حادثه دیده شازند به عنوان منطقه قرمز اعلام شده و هیچ فرد و نیروی امدادی و ماشین‌آلات اجازه ورود به این حوزه را ندارد و عوامل انتظامی در محل حضور دارند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: اما تلاش برای پیدا کردن ۲ فرد مفقود شده در معدن تا رسیدن به نتیجه ادامه دارد.

نظری اظهار کرد: در پی امدادرسانی امروز (دوشنبه) در منطقه نیز چند نفر از نیروهای امدادی حاضر در مکان دچار جراحت شدند.

معدن شماره پنج شازند ساعت ۱۰ صبح روز گذشته ( یکشنبه) ۲۷ خردادماه جاری دچار ریزش سنگین شد که چهار نفر زیر آوار ماندند و تا شب گذشته جسد ۲ نفر از آنها پیدا شد و هنوز تلاش برای پیدا کردن ۲ مفقودی دیگر ادامه دارد.

منبع: ایرنا