عوامل آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان شناسایی می‌شوند

شناسه خبر : ۱۴۴۱۹۵ سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به گستردگی حریق در اراضی کوهدشت، تأکید کرد: شناسایی عوامل حریق در اراضی این استان در دستور کار نیروهای امنیتی است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، مهدی پازوکی، امشب، در جمع خبرنگاران با اشاره به حریق در برخی از مناطق لرستان، گفت: اراضی این استان به‌دلیل بارندگی‌های بهاری از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار شده‌است و همین عامل بر احتمال حریق در مراتع افزوده‌است.

او اضافه کرد: اصابت صاعقه در روز گذشته عامل وقوع آتش‌سوزی در برخی از مناطق لرستان است، امّا حریق اراضی این استان در روزهای اخیر به‌علت عامل انسانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با تأکید به اینکه شناسایی عوامل حریق در اراضی این استان در دستور کار نیروهای امنیتی قرار دارد، اعلام کرد: گستردگی آتش‌سوزی در شهرستان‌های کوهدشت و چگنی گزارش شده‌است.

پازوکی با اعلام اعزام بالگرد از سازمان مدیریت بحران کشور برای انتقال نیروهای امدادی در مناطق دچار آتش‌سوزی کوهدشت، بیان کرد: وزش باد شدید حریق اراضی این شهرستان را ادامه‌دار کرده‌است.

او با بیان اعزام نیروهای امدادی، مردمی، نظامی، سازمان‌های مردم‌نهاد و بسیج برای مهار حریق در اراضی کوهدشت تأکید کرد: امیدواریم که این آتش‌سوزی امشب مهار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان یادآور شد: حریق در برخی از اراضی کوهدشت صبح امروز مهار شده بود، امّا وزش باد شدید عملیات اطفای حریق را دشوار و ادامه‌دار کرده‌است.

انتهای پیام/ 644