وقتی رادیو با «به توان جمهور» وارد «میدان انتخابات» می‌شود

شناسه خبر : ۱۴۴۱۲۹ دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۵

دو برنامه رادیویی به نخبگانی از سلامت و بهداشت و ورزش کشور می‌پردازند. تهیه‌کنندگان این برنامه‌های انتخاباتی بر این باورند که با این شکل برنامه‌سازی می‌توان مطالبات مردمی از رئیس‌جمهور آینده را به شکل صریح و دقیق مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، رادیو دوشادوشِ تلویزیون برنامه‌های انتخاباتی را دنبال می‌کند خصوصاً دو مستند رادیویی که فرصت هر نامزد برای ارائه به رادیو است. در این میان رادیو انتخاب به صورت مستقل و ویژه به انتخابات می‌پردازد و برنامه‌های مختلفی که از دریچه رادیو در قالب‌های متنوع سعی می‌کند به آگاهی بیشتر مخاطبین برای شناخت بهتر نامزدهای انتخاباتی کمک کند.

تهیه‌کننده برنامه انتخاباتی«میدان انتخاب» با تأکید بر اینکه این برنامه در قالب مناظره روانه آنتن می‌شود، گفت: در این برنامه کارشناسان و متخصصان ورزشی متناسب با موضوع برنامه با یکدیگر مناظره می‌کنند.

صدف سبحانی تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی در رادیو ورزش خاطرنشان کرد: برنامه «میدان انتخاب» در قالب مناظره از ساعت 12 تا 13 از شبکه رادیویی ورزش پخش می‌شود. در این برنامه دو میهمان حضور دارند که از نخبگان ورزشی کشورند. با توجه به زنده بودن برنامه، مشارکت مخاطبان در برنامه نقش پررنگی داد.

وی تصریح کرد: هر برنامه یک موضوع مشخص دارد و با توجه به موضوع برنامه، میهمانان که از کارشناسان و متخصصان ورزش‌اند به صورت همزمان در برنامه حاضر شده و برنامه در قالب مناظره روی آنتن می‌رود.

این تهیه‌کننده بیان کرد: در این برنامه مباحثی مورد بررسی قرار می‌گیرد که دغدغه  مردم در حوزه ورزش است. یعنی ما  مطالبات مردم را از آقای رئیس جمهور در حوزه مباحثی همچون خصوصی‌سازی، ورزش بانوان، باشگاه‌داری، ورزش قهرمانی مطرح  می‌کنیم. ضمن اینکه هر روز در برنامه سؤالی مطرح شده و نظرات مردم پخش می‌شود. از این رو برنامه «میدان انتخاب» نقش مهمی در روشنگری مردم برای حضور در انتخابات دارد.

نگاهی به برنامه «به توان جمهور»/ مطالبات مردمی از رئیس‌جمهور آینده

سیدحسین رضوی تهیه کننده ویژه برنامه انتخاباتی«به توان جمهور» با اشاره به اهداف برنامه به خبرنگار موج خبر گفت: به توان جمهور برنامه‌ای است که ویژه انتخابات ریاست جمهوری تدارک دیده شده و از رادیو سلامت پخش می‌شود. یکی از اهداف این برنامه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری است.

وی با اشاره به موضوعاتی که در این برنامه به آنها پرداخته می‌شود، عنوان کرد: در برنامه «به توان جمهور» به موضوعاتی همچون اهمیت تحقیق و سواد رسانه‌ای، زمان‌شناسی در مشارکت عمومی، انتخاب هوشمندانه و سلامت روانی در سایه مشارکت فراگیر پرداخته می‌شود.

رضوی تصریح کرد: در آغاز، برنامه رادیویی سعی دارد تا با طرح تمثیلی از اتفاقات و رویدادهای روزمره همچون مسابقات ورزشی، منازعات جهانی یا برشی از یک فیلم، مخاطب را از زاویه‌ای متفاوت دعوت به اندیشیدن کند و در ادامه کلیدواژه مرتبط با انتخاب و انتخابات از دل آن بیرون کشیده شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تهیه‌کننده برنامه انتخاباتی «به توان جمهور» با بیان مشخصه‌های این برنامه، افزود: مشخصه اصلی «به توان جمهور» زبان ساده و تمثیلی آن است چرا که سعی دارد با وجود مسائل و مفاهیم پیچیده پیرامون انتخابات به تعاریفی ملموس‌تر بپردازد و طیف گسترده‌تری از مخاطبان را با موضوعات خود همراه کند. 

رضوی در ادامه با بیان بخش‌های این برنامه، یادآور شد: بخش میانی برنامه به صدای اقشار مختلف مردم با گویش‌های شیرین ایرانی، اصناف گوناگون و خواسته‌های آنها از رئیس جمهور آینده اختصاص دارد و از زبان آنها، شنوندگان برنامه به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو دعوت می‌شوند. در بخش پایانی هم به فراخور موضوع برشی از سخنان مهم شهید ابراهیم رییسی پخش خواهد شد.

«به توان جمهور» به تهیه‌کنندگی سیدحسین رضوی، در آستانه فرا رسیدن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری هر روز ساعت 18:15 از موج اف‌ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده‌های شبکه رادیویی سلامت می‌شود.

انتهای پیام/