جایگاه مطبوعات در ادبیات حقوقی باید جانمایی شود

شناسه خبر : ۱۴۳۹۸۹ شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰

نائب رئیس ادوار کانون وکلای دادگستری ایران گفت: جامعه زمانی می‌تواند از مرحله گذار به سلامت عبور کند که در آن مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی جایگاه داشته باشند و در منظومه ادبیات حقوقی جایگاه شایسته آنها جانمایی شود.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، محمدعلی رضایی‌آهنگران در دوره تخصصی حقوق رسانه در پرتو اندیشه‌های قضایی که در استان لرستان برگزار شد اظهار داشت: اگر اصحاب رسانه با حقوق و تکالیف قانونی خود آشنا شوند می‌توانند بهتر مشکلات جامعه را به منصه ظهور برساند و اطلاع‌رسانی کنند و علاوه بر آن متوجه تبعات کیفری بر یک نوشتار نیز خواهند شد.

وی آشنایی با حقوق و قانون را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای همه افراد به‌ ویژه اهالی رسانه دانست و افزود: اگر اهالی رسانه مسلط به مسائل حقوقی باشند بهتر و بیشتر می‌توانند رسالتشان بپردازند.

نایب رئیس ادوار کانون وکلای دادگستری ایران با اشاره به اینکه سابقه پردازش به امور مطبوعاتی در ایران سابقه درخشانی است، عنوان کرد: قبل از اینکه نظام کیفری ما سامان بگیرد قانون مطبوعات در ایران وجود داشته به‌گونه‌ای که سابقه قانون مطبوعات در کشور ما بیشتر از نظام‌مندی کیفری آن است.

رضایی‌آهنگران گفت: مترقیان زمان انقلاب مشروطه به این باور رسیدند که جامعه زمانی می‌تواند از مرحله گذار به سلامت عبور کند که در آن مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی جایگاه داشته باشند و در منظومه ادبیات حقوقی جایگاه شایسته آنها جانمایی شود. 

وی بیان کرد: اصحاب رسانه برای اینکه زبان گویای جامعه باشند باید دلهره و دغدغه عواقب ناشی از رسالت خطیر خود را نداشته باشند و این جایگاه در سده اخیر همواره منشا تحول بوده است

نائب رئیس ادوار کانون وکلای دادگستری ایران بر افزایش دانش حقوقی اصحاب رسانه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با تهیه محتوای آموزشی تخصصی در این زمینه فعالان رسانه‌ لرستان هرچه بیشتر با قوانین و مقررات مربوط به حرفه کاری خود آشنا شوند

انتهای پیام/645/.