قاتل شهروند اهوازی در زندان کرج شناسایی شد

شناسه خبر : ۱۴۳۸۶۶ پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۹

جانشین فرمانده انتظامی البرز گفت: فردی که سال ۱۴۰۱ در شهر اهواز مرتکب قتل شده بود توسط ماموران انتظامی در یکی از زندان های کرج شناسایی شد.

به گزارش موج خبر، سرهنگ "محمد نادربیگی" روز چهارشنبه اظهار کرد : به دنبال ارجاع نیابت قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهواز مبنی بر تحقیق از یک متهم در زندان کرج ، با هماهنگی دستگاه قضایی این فرد از زندان به پلیس آگاهی استان البرز منتقل و تحقیقات از وی آغاز شد.

وی افزود: برابر بررسی دقیق کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد این متهم در سال ۱۴۰۱ به دلیل اختلافات شخصی در شهر اهوازبا سلاح گرم مرتکب قتل یک شهروند شده بود و پس از فرار به کرج با هویت جعلی در این شهر زندگی می‌کرد.

نادربیگی با بیان اینکه متهم در سال جاری به دلیل داشتن شاکی خصوصی دستگیر و با هویت برادرش روانه زندان شده بود، اضافه کرد: با انتقال متهم به پلیس آگاهی و ارائه مستندات غیر قابل انکار، نامبرده به ارتکاب قتل با سلاح گرم در سال ۱۴۰۱ در شهر اهواز اعتراف کرد.

وی تصریح کرد: این فرد با تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارق سابقه دار منزل در البرز

رییس پلیس آگاهی البرز از دستگیری یک سارق سابقه دار که اقدام به سرقت اموال مسایه شان کرده بود، خبر داد و گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی به سه فقره سرقت دیگر در شهرهای کرج و هشتگرد اعتراف کرد.

سرهنگ "حکمت اله شجاعی" گفت: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده سرقت ۲ میلیاردی از منزل یکی از شهروندان در شهر کرج به پایگاه یکم پلیس آگاهی، تیمی ویژه از کارآگاهان این پایگاه بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: برابر بررسی‌های اولیه پلیس آگاهی مشخص شد که سارق یا سارقان احتمالی بدون تخریب و از طریق کلید وارد منزل مالباخته شدند که با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد که یکی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار شهر کرج در واحد بالای ساختمان سرقت شده سکونت دارد.

شجاعی اضافه کرد: با انجام اقدامات فنی ارتکاب سرقت توسط این متهم محرز و نامبرده در حالی که قصد فرار به یکی از استان‌های شمالی کشور را داشت توسط کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی دستگیر شد.

وی بیان کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی به ارتکاب سه فقره سرقت دیگر در شهرهای کرج و هشتگرد اعتراف کرد.

شجاعی از دستگیری برادر متهم و یک فرد دیگر به اتهام مالخری خبر داد و گفت: در بازرسی از منزل این افراد اموال سرقتی به ارزش حدود ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.

رییس پلیس آگاهی البرز از شناسایی همه مالباختگان این پرونده خبر داد و خاطرنشان کرد: متهمان با تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.