ظرفیت ایجاد ۲۵۰۰ فرصت شغلی جدید در الیگودرز وجود دارد

شناسه خبر : ۱۴۳۶۰۸ شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۵

فرماندار الیگودرز گفت: بخش صنعت و دامپروری این شهرستان ظرفیت ایجاد ۲۵۰۰ فرصت شغلی جدید را دارد.

به گزارش موج خبر از الیگودرز، ایمان خسروی در جلسه شورای ادارای شهرستان الیگودرز با حضور استاندار لرستان با بیان اینکه شهرستان الیگودرز پنج بخش و پنج شهر، 12 دهستان و 437 روستای دارای کد دارد، گفت: از این تعداد 17 روستا نیمه‌کوچ‌رو هستند.‌ 

وی با بیان اینکه الیگودرز جزو شهرهای بالادست استان محسوب می‌شود افزود: هشت سد شامل کزنار، رودبار، عالی محمود، خان‌آباد، حوضیان، دره حیدر، کندر در این شهرستان هستند و 9 سد هم در دست مطالعه داریم. 

فرماندار الیگودرز با بیان اینکه نرخ بیکاری در الیگودرز 18 درصد است عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در این منطقه 36.9 است و عمده شاغلان شهرستان 44 درصد در بخش خدمات هستند و شاغلان بخش‌های کشاورزی و صنعت در رده‌های بعدی محسوب می‌شوند. 

خسروی با بیان اینکه در انتخابات اخیر مشارکت مردم قابل قبول بود افزود: از 95 هزار نفر جمعیت که می‌توانستند در این رویداد سیاسی شرکت کنند 49 هزار و 400 نفر شرکت کردند و در مجموع نرخ مشارکت در انتخابات 52 درصد تخمین زده شد. 

وی تصریح کرد: پوشش آنلاین در این شهرستان از 77 درصد به 98 درصد رسیده است و در انتخابات 98 درصد صندوق‌ها به‌صورت آنلاین 100 درصد بودند و این به برکت خدمات دولت سیزدهم بوده است. 

فرماندار الیگودرز با بیان اینکه قابلیت و پتانسیل‌های خوبی در حوزه گردشگری، صنعت، گردشگری زیارت، کشاورزی، دامپروری، آبخیزداری و معادن در این شهرستان وجود دارد افزود: سالانه یک میلیون گردشگر زیارتی به این منطقه سفر می‌کنند و وضعیت تردد گردشگران به لحاظ طبیعت زیبای الیگودرز، مناسب است. 

خسروی گفت: برآورد بیکاری شهرستان 6 هزار نفر است در حالی که در بخش صنعت و دامپروری این ظرفیت وجود دارد که 2500 فرصت شغلی ایجاد شود. 

وی عنوان کرد: پیست اسکی تمندر مجوز بین‌المللی دارد و بسیاری از اوقات تیم‌های ملی در این شهرستان ساکن می‌شوند اما زیرساخت لازم وجود ندارد و ضرورت دارد استاندار لرستان اهتمام ویژه به این امر داشته باشد. 

فرماندار شهرستان حضور اتباع خارجی و تمایل نداشتن جوانان به انجام کارهای یدی را از جمله مشکلات این شهرستان عنوان کرد و افزود: 148 واحد صنعتی فعال در الیگودرز وجود دارد.

انتهای پیام/645