کارگروه تخصصی توسعه مهارت استان لرستان تشکیل شد

شناسه خبر : ۱۴۳۵۹۸ شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از تشکیل کارگروه تخصصی توسعه مهارت استان خبر داد .

به گزارش موج خبر لرستان ، اولین جلسه کارگروه توسعه مهارت استان به ریاست سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با حضور سید فرهاد ناصری نیا مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان و دیگر اعضای این کارگروه تشکیل شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در این جلسه گفت : با هدف توسعه فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد بسترهای پایدار شغلی مبتنی بر مشاغل آینده و آینده مشاغل و نیز تقویت سطح هم افزایی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی در زمینه افزایش سطح اثر بخشی آموزش‌های مهارتی در بین جوانان کارگروه توسعه مهارت استان لرستان تشکیل شد.

وی افزود : برگزاری جلسات متناظر در شهرستان ها به ریاست فرمانداران، مشخص نمودن مناطقی از شهرستان ها برای احداث مراکز مهارت آموزی توسط فنی و حرفه ای و تدوین برنامه هایی برای اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان با هماهنگی روسای آموزش و پرورش، دانشگاه ها و فنی و حرفه ای از مهم ترین موارد مطرح شده در این جلسه بودند.

سید فرهاد ناصری نیا داشتن مهارت فردی را مهمترین رکن ایجاد اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت : توسعه اشتغال در استان نیازمند تقویت گسترش دوره‌های مهارتی با توجه به بازار کار است و باید با همکاری همه دستگاه های اجرایی به خصوص مدارس و دانشگاهها نسبت به مهارت افزایی افراد جویای کار و دانش آموزان اقدامات لازم را انجام دهیم.

46