قساوت قلب اسرائیلیان؛ از نسل‌کشی تا کشتار پیامبران

شناسه خبر : ۱۴۳۴۶۴ چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵

همین نقض عهدها و تمسخر آیات خداوند و رویگردانی از احکام شرعی بود که زمینه‌ساز سبوعیت و وحشی‌گری و نیز نهادینه شدن روحیه قتل و غارتگری و فساد در آنان شد و یهودیان اسرائیل را تبدیل به دشمنان اصلی خداوند و پیامبران الهی کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، وقتی از یهود سخن می‌گوییم، همان قومی است که با عنوان بنی‌اسرائیل یا فرزندان اسرائیل «یعقوب نبی (ع)» شناخته می‌شوند. آنها به ظاهر خود را تسلیم انبیای الهی نشان می‌دادند و تورات را کتاب خود محسوب می‌کردند، اما در حقیقت نه سر سازگاری با هیچ پیامبری داشتند و نه بر دستورات کتاب مقدس سر تسلیم فرود می‌آورند بلکه یا پیامبران خود را اذیت می‌کردند و از دم تیغ می‌گذراندند و یا به تحریف کتاب مقدس می‌پرداختند و مکتوب‌هایی را به اسم تورات برای خود فراهم می‌کردند. خداوند میفرماید «مِنَ الَّذِینَ هادُوا یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ»؛ یعنی تعدادی از یهود به تحریف کلام (خدا) از موضع خود پرداختند.» (نساء46) یهود نه تنها موسای نبی را با وجود آنکه آنان را از اسارت فرعون نجات داد، اذیت و آزار دادند بلکه با سایر انبیای موسوی از جمله داود و سلیمان بدرفتاری کردند و زمانی هم که عیسی علیه‌السلام به رسالت مبعوث شد، در صدد ترور او بر آمدند، اما به تعبیر خداوند در قرآن، با معجزه‌ای، امر بر آنان مشتبه شد و فرد دیگری را جای عیسی علیه‌السلام به قتل رساندند.

آنها به این مسائل اکتفا نکردند بلکه چهره‌ای مخدوش و مبتذل از پیامبران خود در تورات ساختگی‌شان ارائه دادند، همان توراتی که با دست خودشان نوشتند و به امتشان قالب کردند. خداوند در آیه79 سوره بقره در این باره می‌فرماید «فَوَیْلٌ لِلَّذِینَ یَکْتُبُونَ الْکِتَابَ بِأَیْدِیهِمْ ثُمَّ یَقُولُونَ هَٰذَا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِیَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا ۖ فَوَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا کَتَبَتْ أَیْدِیهِمْ وَوَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا یَکْسِبُونَ»؛ یعنی «پس وای بر کسانی که با دست‌هاشان نوشته‌ای را می نویسند، سپس می‌گویند: این [نوشته] از سوی خداست. تا با این [کار زشت و خائنانه] بهایی ناچیز به دست آورند؛ پس وای بر آنان از آنچه دست هاشان نوشت، و وای بر آنان از آنچه به دست می‌آورند.» اما به سبب پرده‌برداری از عمق رذالت بنی‌اسرائیل مجبور به بیان حقایقی هستیم. آنها نعوذاً بالله یعقوب نبی را دروغ‌گو و اهل نیرنگ و دزد نبوت (تورات، سفر پیدایش باب27)، نوح نبی راشراب‌خوار و بی‌حیا (تورات، سِفر پیدایش، باب 9)، ابراهیم نبی را بی‌غیرت هارون نبی را دعوت‌کننده مردم به بت‌پرستی (تورات، سفر پیدایش، باب 12) و سلیمان را بت‌پرست و سازنده بت‌کده و خشمگین‌کننده خدا (اول پادشاهان باب11) معرفی کردند.

 

بنابراین ما با عده‌ای نیرنگ‌باز و دشمن خدا طرفیم که مقدسات را به اسم آیین یهود به بازی گرفته‌اند و با همان تفکر هالیوود و صحنه هنر را به تسخیر خود در آورده‌اند و همین انبیای بزرگوار را در فیلم‌های خود به سخره می‌گیرند. البته در بین یهودیان، اندک افرادی هستند که به نازله‌های خداوند ایمان آوردند و در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله به نبوت ایشان اقرار کردند و اکنون نیز معدودی از آنها مخالف سیاست‌های خبیثانه یهودیان صهیونیست هستند و طبق احادیث ما در آینده نیز در جرگه سپاهیان حق قرار می‌گیرند.

اما برای روشن شدن ابعاد خباثت کافران از یهود که اکنون اصلاب و سلاله آنها به تبعیت از آموزه‌های تحریف‌شده‌شان، در فلسطین جنایت و در عالم فساد برپا کرده‌اند، به آیات قرآن رجوع می‌کنیم.

خداوند در آیات قرآن دو بار از قساوت قلب بنی اسرائیل سخن می‌گوید که عاملش در دو نکته نهفته است: 1. نقض پیمان درباره احکام شرعی خدا 2. رویگردانی از آیات و نشانه‌های خدا

 در آیه13 سوره مائده می‌خوانیم «فَبِما نَقْضِهِمْ میثاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَ جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِیَةً یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ وَ نَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکِّرُوا بِهِ وَ لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلى‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ إِلاَّ قَلیلاً مِنْهُمْ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اصْفَحْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ»؛ پس آنان را به سبب پیمان شکنی‌شان لعنت کردیم و دل‌هایشان را بسیار سخت گردانیدیم، [تا جایی که] کلمات خدا را از جایگاه اصلی اش و معنای حقیقی‌اش تغییر می‌دهند، و بخشی از آنچه را [از معارف و احکام تورات واقعی] که به وسیله آن پند داده شدند، از یاد بردند [و نادیده گرفتند]، و همواره از اعمال خائنانه آنان جز اندکی از ایشان [که وفادار به پیمان خدایند] آگاه می‌شوی؛ پس [تا نزول حکم جهاد] از آنان درگذر و [از مجازاتشان] روی گردان؛ زیرا خدا نیکوکاران را دوست دارد.»

خداوند در این آیه علت قساوت قلب بنی اسرائیل را نقض عهد و میثاق‌شان معرفی می‌کند. یعنی حرف می‌زنند، اما پای قول‌شان نمی‌مانند. مفاد این عهدیات در آیه قبل درباره اقامه نماز، دادن زکات،‌ ایمان به رسولان و یاری آنان و نیز قرض نیکو دادن به خداست. به سبب این عهدشکنی مورد لعنت خدا واقع شدند و بعد قلبشان را قساوت فرا گرفت. در آیه74 سوره بقره درباره شدت این قساوت می‌فرماید «ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِکَ فَهِیَ کَالْحِجارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً ...» سپس دل‏هاى شما بعد از آن [ معجزه شگفت‏‌انگیز ] سخت شد، مانند سنگ یا سخت‏‌تر. بعد تأکید می‌کند پاره‌ای از سنگ‌ها هستند که از آنها نهرها مى‏‌جوشد و پاره‏‌اى از آنها می‌شکافد و آب از آن بیرون می‌آید و پاره‏‌اى از آنها از ترس خدا [ از بلندى ] سقوط می‌کند. یعنی به قدری سنگ‌دل شدید که هیچ کدام از این آثار در شما نمایان نیست، حتی از سنگی که شکافته می‌شود و آب از درون آن بیرون می‌آید، قلب شما سنگ‌تر است.

همین نقض عهدها و تمسخر آیات خداوند و رویگردانی از احکام شرعی بود که زمینه‌ساز سبوعیت و وحشی‌گری و نیز نهادینه شدن روحیه قتل و غارتگری و فساد در آنان شد و یهود را تبدیل به دشمنان اصلی خداوند و پیامبران الهی کرد تا جایی که تعداد زیادی از انبیاء را کشتند. در چند آیه به ماجرای قتل پیامبران توسط یهود اشاره شده است که عبارتند از:
1. «یَقْتُلُونَ‏ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ» (بقره61)
2. «فَلِمَ‏ تَقْتُلُونَ‏ أَنْبِیاءَ اللَّهِ مِنْ قَبْلُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنین‏؛ ای پیامبر، به آنها بگو چرا پیامبران خدا را پیش از این، به قتل می‌رساندید؟!» (بقره 91)
3. «یَقْتُلُونَ‏ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ حَقٍّ وَ یَقْتُلُونَ‏ الَّذینَ یَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ»؛ پیامبران و گروهی از مردم را که امر به قسط و عدل می‌کردند، به غیر حق می‌کشتند (آل‌عمران21)
4. «یَقْتُلُونَ‏ الْأَنْبِیاءَ بِغَیْرِ حَقٍّ (آل عمران 112)
5. «وَ قَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِیحَ عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ رَسُولَ اللَّهِ»؛ و هم از این رو که گفتند: ما مسیح عیسی بن مریم رسول خدا را کشتیم (157 نساء)

انتهای‌پیام/