بزرگداشت زنده یاد سید شکراله طاهری خرم‌آبادی برگزار می شود

شناسه خبر : ۱۴۳۴۱۱ سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۹

نشست هماهنگی برگزاری آیین بزرگداشت روحانی برجسته «حجت‌الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری خرم‌آبادی» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

به گزارش موج خبر لرستان ، نشست هماهنگی برگزاری آیین بزرگداشت روحانی برجسته «حجت‌الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری خرم‌آبادی» با حضور حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، مدیرکل و معاون فرهنگی این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تاکید بر ابعاد شاخص وجودی این روحانی جلیل القدر اظهار کرد: مهمترین بُعد آن عالم ربانی که در بین تمامی مردم استان لرستان، شناخته شده و دارای اهمیت بوده وجهه مردمی بودن ایشان است که در این راستا به‎عنوان یک روحانی تمام عیار شناخته شده هستند؛ بنابراین لازم است مراسمی در شان و شخصیت والای این بزرگوار برگزار شود.

وی بیان کرد: در همین راستا نیاز است تمامی نهادها و دستگاه‎های فرهنگی پای کار آمده تا بتوانیم ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را برای جامعه و به ویژه نسل جوان و نوجوان به خوبی، تبیین کنیم.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد که آیین گرامی‎داشت این روحانی عالی‎قدر در تیرماه سال جاری همزمان با اولین سالگرد ایشان برگزار شود.

یادآور می‎شود حجت‌الاسلام طاهری حجت‌الاسلام سیدشکرالله طاهری از مدرسین حوزه علمیه خرم‌آباد بود که سال‌ها توفیق اقامه نماز جماعت در مساجد مختلف از جمله حضرت موسی بن جعفر (ع)، جامع و آراسته در مرکز شهر و بازار خرم‌آباد، حضور در جلسات روضه و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و اعزام به عنوان روحانی کاروان‌های حج و زیارت را بر عهده داشت که در ۸۸ سالگی به لقاءالله پیوست.

۴۶