سه بخش شهرستان کوهدشت در بن بست ارتباطی قرار دارد

شناسه خبر : ۱۴۳۲۸۹ یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۹

خرم آباد - ایرنا - فرماندار کوهدشت گفت: سه بخش کوهدشت شمالی، طرهان و کونانی این شهرستان در بن بست ارتباطی قرار گرفته اند که باید برای برون رفت آنها از وضعیت موجود اقدام جدی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مرادی کفراج روز یکشنبه در جلسه شورای اداری کوهدشت با حضور ابوطالب شفقت استاندار لرستان و مدیران کل دستگاه های اجرایی افزود: بخش کوهدشت شمالی باید به هلیلان ایلام وصل شود که در این صورت منطقه منحصر به فرد گردشگری تنگه شیرز از بن بست خارج خواهد شد.

وی اظهار داشت: مقدمات این مهم پیگیری شده و اقدامات لازم برای ایجاد پاسگاه و تامین امنیت منطقه نیز با هماهنگی استان ایلام صورت گرفته است.

فرماندار کوهدشت با بیان اینکه بخش طرهان نیز در بن بست قرار دارد، ادامه داد: با احداث یک پل در این منطقه علاوه بر خروج از بن بست، مسیر اربعین از جاده سیمره تغییر خواهد کرد و تصادفات کنونی کم می شود.

فرماندار کوهدشت افزود: تنگ سیاب بخش کونانی نیز یه عنوان بزرگترین انارستان متمرکز کشور در بن بست است و از سمت سیمره به سیروان ارتباط خوبی ندارد ، بنابراین باید احداث سه پل جاده ای برای این بخش ها در دستور کار قرار گیرد.

مرادی کفراج اضافه کرد: با احداث جاده کونانی به سیروان و جاده طرهان، ۲ مسیر جایگزین برای سیمره خواهیم داشت.

امام جمعه کوهدشت نیز اظهار کرد: هر فرد در هر کسوت و مسئولیتی باید کارها را به طور جدی انجام دهد، چراکه آیت الله رییسی به عنوان شهید خدمت به ما درس داد که خدمت به خلق خدا چه لذتی دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی بر تربیت نیروی کار ماهر تاکید داشت و گفت: در این دولت کارهای خوبی شده است ، اما باید اشتغال ایجاد شود، چرا که بیکاری فساد می‌آورد، همچنین ماده ۲۳ سد معشوره باید اخذ تا این پروژه سرعت بیشتری گیرد.

امام جمعه کوهدشت بیان کرد: مشکلات این شهرستان مزمن و نیاز است دستور ویژه برای حل این مشکلات در نظر گرفته شود.

شهرستان کوهدشت ۱۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.