افزایش ۱۲۲ درصدی حوادث گاز گرفتگی در تهران

شناسه خبر : ۱۳۳۰۶۵ شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۰

رییس مرکز اورژانس استان تهران با اشاره به افزایش حوادث گازگرفتگی در فصل سرما گفت: در این یک هفته اخیر حوادث گاز گرفتگی افزایش ۱۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش موج خبر از مرکز اورژانس استان تهران، محمد اسماعیل توکلی عصر شنبه اظهار کرد: در هفته گذشته (۲۹ دی تا ۶ بهمن) ۱۹۳ نفر در حوادث گاز گرفتگی دچار مسمومیت شدند و همچنین آتش سوزی بیمارستان گاندی از حوادث مهم این هفته بود.

وی افزود: در هفته گذشته ۲۵ هزار و ۶۱۱ مأموریت یک درصد کاهش نسبت به هفته گذشته در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها هفت هزار و ۵۲۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند که ۲۳ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته بوده و ۱۸ هزار و ۸۷ نفر نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

رییس مرکز اورژانس استان تهران ادامه داد: در این مدت ۷۲ هزار و ۵۸۶ تماس با مرکز اورژانس تهران برقرار شد که ۶ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته و از این تعداد متأسفانه چهار هزار و ۱۱۹ مزاحم سه درصد کاهش نسبت به هفته گذشته با این مرکز بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده در هفته گذشته، سه هزار و ۵۵۳ مورد حوادث ترافیکی یک درصد افزایش نسبت به هفته گذشته و ۲۲ هزار و ۵۸ مورد حوادث غیرترافیکی نیم درصد کاهش نسبت به هفته گذشته بوده همچنین اورژانس هوایی نیز سه سورتی پرواز داشته که در پی آن سه نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.