نمایش ۲۰ شیء جدید تاریخی در موزه باستان‌شناسی قلعه «فلک‌الافلاک»

شناسه خبر : ۱۱۹۸۷۴ یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از نمایش ۲۰ شیء جدید تاریخی در موزه باستان‌شناسی قلعه «فلک‌الافلاک» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، عطا حسن پور امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران از نمایش ۲۰ شیء جدید تاریخی در موزه باستان‌شناسی قلعه «فلک‌الافلاک» خبر داد و اظهار داشت: این ۲۰ شیء جدید برای اولین در استان نمایش داده می‌شوند و بیشتر شامل جنگ افزار، ابزار و ادوات سوارکاری، اشیا آئینی و اشیا مربوطه به مراسم نذری، گچبری‌های غار ساسانی قلاگوری و… هستند.

وی ادامه داد: این تغییر محتوای موزه باستان‌شناسی قلعه «فلک‌الافلاک» به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و استقبال بیشتر بازدیدکنندگان انجام شده و همچنین در سایر بخش‌های این مجموعه، متفاوت‌تر از همیشه پذیرای هموطنان عزیز خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به وجود بیش از ۱۷ هزار شیء تاریخی در موزه و گنجینه قلعه «فلک‌الافلاک» بیان داشت: قلعه «فلک‌الافلاک» میراث تمدنی لرستان و ایران است که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند لذا در تمام بخش‌های معماری، تاریخی، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و سرمایه‌گذاری در هر کدام از این بخش‌ها موجب رونق گردشگری خواهد شد.

حسن پور، اظهار داشت: موزه قلعه «فلک الافلاک» در ایام نوروز همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۱ آماده بازدید مسافران و گردشگران است.