قاتل شهید رحمان پوردهقان به دار مجازات آویخته شد

شناسه خبر : ۱۱۹۸۶۳ جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان از اجرای حکم اعدام قاتل سرگرد شهید رحمان پوردهقان در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، داریوش شاهون‌وند اظهار داشت: در پی شهادت سرگرد رحمان پور دهقان، جمعی انتظامی شهرستان خرم‌آباد در حین انجام وظیفه بوسیله سلاح جنگی و پس از انجام تشریفات قانونی از طریق مراجع قضایی و تائید دیوان عالی کل کشور، سحرگاه پنجشنبه ۲۵ اسفندماه حکم قصاص اجرا شد.

وی اظهار داشت: از جرائم این فرد مباشرت در قتل عمدی شهید پوردهقان بوسیله سلاح جنگی و اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد درگیری و تیراندازی با سلاح جنگی، حمل و نگهداری سلاح جنگی و مهمات، قدرت نمایی با سلاح گرم جنگی، تخریب عمدی خودرو پلیس و شرکت در منازعه دسته جمعی منجر به صدمه بدنی عمدی بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع قتل، رسیدگی سریع به این پرونده در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت، افزود: در نهایت پس از طی کلیه مراحل قانونی، عامل قتل شهید پوردهقان سحرگاه امروز در محل زندان مرکزی خرم‌آباد و با تشریفات شرعی و قانونی اجرا شد.

شاهون‌وند با هشدار به افراد مخل امنیت گفت: افرادی که به هر نحو بخواهند امنیت و آسایش مردم را مورد خدشه قرار دهند بدانند ضمن برخورد قاطعانه دستگاه قضایی، اشد مجازات برای این گونه مجرمان در نظر گرفته خواهد شد.

پایان پیام/