امام جمعه خرم آباد: شورای شهر در عزل و نصب‌‌های شهرداری دخالت نکند

شناسه خبر : ۱۱۹۶۶۵ جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰

امام جمعه خرم‌آباد عدم پیشرفت شهر خرم‌آباد را ‌محصول ناکارآمدی شورا و شهرداری دانست و گفت: شورای اسلامی شهر خرم‌آباد باید اختلافات را کنار گذاشته و در عزل و نصب‌‌های شهرداری دخالت نکند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با بیان اینکه راه رستگاری در تقوا، اطاعت از فرامین الهی و انجام واجبات است، اظهار داشت: زن و مرد مکمل یدیگر بوده و رقیب هم نیستند.

وی با بیان اینکه زن و مرد محتاج همدیگر هستند، افزود: در اسلام تشکیل خانواده به عنوان مهمترین پایه اجتماع بوده و توصیه های اکیدی به انجام این امر مقدس شده و ثواب‌های گوناگونی در این رابطه نیز نقل شده است.

شاهرخی با بیان اینکه هر آنچه منجر به متلاشی شدن خانواده شود، مورد غضب خداوند متعال است، عنوان کرد:‌ در دین مبین اسلام بر اهمیت بنیان خانواده بسیار تاکید شده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع) مبنی بر  اینکه که برای زن هیچ شفیعی در نزد خداوند سودمندتر از شوهر نیست، تصریح کرد: در اسلام بر تشکیل کانون مقدس و نهاد خانواده دستور داده شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه تمام جوانان، خیران، مسئولان و دست اندرکاران باید در تسهیل ازدواج برای جوانان و تشکیل خانواده تلاش کنند، بیان کرد: یکی از دستورالعمل‌های رشد معنوی انسان، اقامه نماز اول وقت و به تاخیر نیفتادن آن است.

شاهرخی با بیان اینکه دیگر دستورالعمل رشد انسان نیکی و کمک کردن یه دیگران در زمان سختی و مشقت است، عنوان کرد:  کمک کردن صرفا مالی نیست بلکه گاهی یاری رسانی به دیگران با زبان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مناسبت‌ ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار و همچنین ولادت باسعادت قمر بنی هاشم و روز جانباز و ولادت امام سجاد(ع)، تصریح کرد: امام حسین(ع) به تمامی بشریت یاد داد که برای حفظ دین خدا و قرآن باید فداکاری کرد و از همه چیز خود گذشت.

شاهرخی با بیان اینکه روز پاسدار روز ارج نهادن به مقام کسانی است که جان و سلامتی خود را در راه امنیت و آرامش امت اسلام هزینه می کنند، بیان کرد: پاسداران بزرگترین سرمایه خود یعنی جانشان را برای حفظ امنیت و آرامش کشور، کف دست گذاشته و با صلابت در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل(ع) از مقام تسلیم، صداقت و وفا برخوردار بود، تصریح کرد: حضرت ابوالفضل(ع) به تمام عهدهای خود وفا کرد و وفاداری آن حضرت به‌گونه‌ای بود که پیمانه وفا را پر کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه جانبازان ما در دوران دفاع مقدس به تأسی از قمر بنی‌هاشم روحیه وفاداری داشتند، افزود: امروز نیز این روحیه وفاداری در آنان متجلی است.

وی با بیان اینکه راه امام سجاد(ع) را ادامه راه سید و سالار شهیدان است، عنوان کرد: سخنان دشمن‌شکن امام چهارم شیعیان گواهی بر رشادت آن حضرت است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در خطبه‌های نماز جمعه بارها بر ارائه خدمات شهرداری به مردم و پرداخت عوارض شهری توسط مردم و دستگاه‌ها تأکید کرده ام، بیان کرد: متاسفانه وضع موجود شهرداری خرم‌آباد قابل قبول نیست. شاهرخی عدم پیشرفت شهر خرم‌آباد را نسبت به سایر مراکز استان ها محصول عدم پیشرفت و ناکارآمدی شورا و شهرداری دانست و افزود: شورای اسلامی شهر خرم‌آباد باید اختلافات را کنار گذاشته و در عزل و نصب‌ها دخالت نکند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه شورا انتخاب یک شهردار دانا و با تجربه است، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نمی‌توانند نارضایتی به وجود آمده را جبران کنند اما اگر فراتر از قانون چیزی از شهرداری نخواهند شاید بخشی از عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وی همچنین با اشاره به هفته امور تربیتی به عنوان دیگر مناسب هفته جاری، گفت: هفته امور تربیتی به همت شهیدان رجایی و باهنر با هدف ترویج ارزش‌های اسلامی ایجاد شده است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه نهاد،امور تربیتی با هدف ترویج ارزش های اسلامی میان دانش‌آموزان ایجاد شد، عنوان کرد: بقای هر جامعه در گرو دانش، علوم و فنون در بستر ارزش های اسلامی و اخلاقی است که این امر در گذشته دچار تحولاتی شد اما در دولت سیزدهم به آن توجه ویژه‌ای شده است.

انتهای پیام/641/.