پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در پلدختر

شناسه خبر : ۱۱۹۴۷۲ یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۰

مسئول بسیج سازندگی سپاه پلدختر از پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: جهاد روشنایی یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که برای نخستین بار در این شهرستان اجرا می‌شود.

میثم پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در پلدختر با اشاره به حمایت بسیج سازندگی از طرح‌های تولیدی، صنایع تبدیلی، صنایع‌دستی، فرآوری، بسته‌بندی و جهاد روشنایی اظهار داشت: یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی که برای اولین بار در پلدختر توسط بسیج سازندگی در حال اجراست جهاد روشنایی بوده که در این طرح تاکنون مبلغ پنج میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده‌شده و درحال پرداخت است.

وی افزود: بسیج سازندگی در طرح جهاد روشنایی تسهیلات برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلوواتی در اختیار روستاییان قرار داده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه پلدختر عنوان کرد: روستاییان از طریق تسهیلات پرداخت‌شده پنل‌های خورشیدی نصب و برق تولید می‌کنند که تاکنون به 40نفر تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ پنج میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین شرکت توزیع برق و جهاد سازندگی امضا شده، برق تولیدشده پنل‌های خورشیدی توسط شرکت توزیع برق خریداری می‌شود.

پرورش با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 18 میلیارد تومان اعتبار طی امسال و سال آینده توسط بسیج سازندگی پرداخت شود، گفت: طرح‌هایی از جمله پرورش گل‌های دارویی و زینتی، محصولات کشاورزی و دامپروری، دامداری، پرورش قارچ، گلیم‌بافی، کشت زعفران، تولید آب رادیاتور، پرورش مرغ بومی محلی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی است و توسط بسیج سازندگی حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی بیش از 10 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی طی امسال و سال آینده ارائه می‌دهد، گفت: اشتغال‌زایی بیش از 200نفر با تسهیلات ارائه‌شده طی امسال تاکنون انجام شده است.

انتهای پیام/646/.