کشت دانه‌های روغنی ۴ برابر شد/ پیش‌بینی تولید ۲۸۰۰ تن روغن خام

شناسه خبر : ۱۱۹۴۶۸ یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۴۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه کشت دانه‌های روغنی در استان چهار برابر شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال دو هزار و ۸۰۰ تن تولید روغن خام داشته باشیم.

سید عماد شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار موج خبر با اشاره به اینکه میزان تولیدات کشاورزی در لرستان قبل از پیروزی انقلاب ۵۰۰ هزار تن بوده است، اظهار داشت: الان این میزان به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده است.

تولید محصولات کشاورزی در لرستان ۶ برابر شده است

وی، عنوان کرد: میزان تولید محصولات کشاورزی در لرستان از ابتدای انقلاب تا کنون نزدیک به شش برابر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی لرستان طی این سال‌ها، بیان داشت: طی امسال میزان تولید گندم در لرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

شاهرخی، ادامه داد: میزان تولید گندم در این مدت در استان به ۲۷۰ هزار تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه فصل بسیار خوبی را در کشت پشت سر گذاشتیم، بیان داشت: پیش بینی ما این است که ۳۲۰ هزار تن گندم را تحویل سیلوها در استان بدهیم.

کشت دانه‌های روغنی ۴ برابر شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: کشت دانه‌های روغنی در استان برای اولین بار چهار برابر شده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ هکتار کاشت دانه روغنی در استان داشتیم، افزود: امسال این عدد به بالای هشت هزار هکتار رسیده است.

وی با اشاره به کاست دانه روغنی «کاملینا» در لرستان که مختص اراضی دیم است، عنوان کرد: سال گذشته این دانه روغنی در سطح ۵۷۰ هکتار کشت شد، این عدد طی امسال بیش از پنج هزار هکتار بوده است.

پیش‌بینی تولید ۲۸۰۰ تن روغن خام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: پیش بینی ما این است که این عدد به پنج هزار و ۵۰۰ هکتار برسد و در این صورت رتبه اول را در کشور کسب خواهیم کرد.

شاهرخی، تاکید کرد: برنامه وزارت جهاد کشاورزی تا افق ۱۴۰۴ این بوده که میزان واردات روغن به کشور از ۹۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته، پیش بینی می‌شود که امسال دو هزار و ۸۰۰ تن روغن خام در استان تولید کنیم، گفت: در این راستا بخشی از نیاز استان به روغن تأمین خواهد شد.