اجرای فاز دوم هوشمندسازی حفاظت در پناهگاه حیات‌وحش «سفیدکوه» ازنا

شناسه خبر : ۱۱۹۴۶۴ شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۰

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان از اجرای فاز دوم هوشمندسازی حفاظت در پناهگاه حیات‌وحش «سفیدکوه» ازنا خبر داد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، علی سالاروند امروز شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای فاز دوم هوشمندسازی حفاظت، در پناهگاه حیات وحش «سفیدکوه» ازنا خبر داد.

وی، گفت: در این فاز حدود ۷۰ درصد از پناهگاه حیات وحش «سفیدکوه» ازنا تحت پوشش هوشمندسازی آنلاین و دوربین‌های نظارتی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان، افزود: هوشمندسازی مناطق و پوشش تصویری آنلاین مناطق حفاظت شده استان، گامی اصولی برای افزایش ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست و اقدامی مؤثر برای احیا زیستگاه‌ها و افزایش غنای گونه‌های حیات وحش استان لرستان است.

سالاروند، استفاده از سیستم پایش هوشمند را به نوعی جبران کننده کمبود نیروی محیط‌بان و مؤثر در پیشگیری از شکار و صید غیر مجاز عنوان کرد.

بنا بر این گزارش، پناهگاه حیات وحش «سفیدکوه» ازنا با وسعتی حدود ۲۵ هزار هکتار، منطقه‌ای زیبا با آب و هوای دلپذیر، دارای کوه‌های نسبتاً مرتفع و دره‌های عمیق، در شمال منطقه حفاظت شده «اشترانکوه» قرار گرفته که به دلیل همین ویژگی، دارای اقلیم متنوع شامل سرد کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکوه بزرگ می‌باشد، قوچ و میش وحشی از اصلی‌ترین گونه‌های حیات‌وحش این منطقه به شمار می‌روند.