همکاری با همسایگان یک ضرورت قطعی و راهبردی است/ صادرات ۳۰ درصدی محصولات لرستان به عراق

شناسه خبر : ۱۱۹۲۶۶ سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۸

استاندار لرستان گفت: در شرایط کنونی گفت وگو و همکاری با همسایگان جهت رسیدن به فهم مشترک برای نیل به ثبات و توسعه نه تنها یک انتخاب بلکه یک ضرورت قطعی و راهبردی است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، فرهاد زیویار ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادی یک فرصت مغتنم و مناسب برای مهمترین سیاست‌ها و زمینه فعالیت مشترک تولیدکنندگان و تجاری است که می‌تواند روابط تجاری را دچار تحول کند، عنوان کرد: در شرایط کنونی گفت وگو و همکاری با همسایگان جهت رسیدن به فهم مشترک برای نیل به ثبات و توسعه نه تنها یک انتخاب بلکه یک ضرورت قطعی و راهبردی است.

وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی با فعالان منطقه نشان علاقه متقابل در توسعه و ثبات است که امیدواریم این روابط دو چندان شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه عراق و لرستان دو کشور تاثیر گذار در منطقه هستند، بیان کرد: این دوکشور ظرفیت‌ها و ثروت‌های خاصی دارند که می‌تواند بستر و جایگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاری را در بخش‌های مختلف به وجود بیاورد.

زیویار تاکید کرد: جایگاه مناسب دو کشور اهتمام ویژه‌ای را برای تجارت با ثبات و ایمن برای فعالان حوزه اقتصاد فراهم می‌طلبد.

وی گفت: طی چند دهه ایران همواره نسبت به حفظ روابط اقتصادی با همسایگان تاکید کرده است، در لرستان نیز بیش از ۳۰ درصد صادرات به کشور عراق بوده است.

استاندار لرستان افزود: عمده محصولات صادرات لرستان در حوزه پتروشیمی، کشاورزی، صنایع غذایی، ساختمانی و انواع داروهای انسانی و دامی است.

زیویار با اشاره با فعالیت دولت سیزدهم مناسبات با کشورهای همسایه از حمله عراق گسترش پیدا کرده است، عنوان کرد: مراودات تجاری و ملاقات کمیسیون‌های مشترک سیاسی و اقتصادی موید این نگاه ویژه است.

وی با اشاره به عراق نقش مهمی در منطقه ایفا می‌کند، گفت: لرستان هم ظرفیت‌های ویژه در حوزه معدنی ، صنایع دستی، گردشگری و دانش بنیان در قالب همین نمایشگاه عرضه می‌کند و آمادگی لازم برای تعمیق روابط اقتصادی را دارد‌.

استاندار لرستان در پایان صحبت‌های خود با اینکه یکی از ظرفیت ژئوپولتیک اقتصادی ترانزیت کالا است، عنوان کرد: در آینده نزدیک شرایط صادرات و واردات از طریق حمل و نقل هوایی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/