تراز تجاری ایران و عراق ۱۲ میلیارد دلار است/ هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری تا پنج سال آینده

شناسه خبر : ۱۱۹۲۶۱ سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۹

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: برای مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و عراق تا پنج سال آینده معادل ۲۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگراری فارس از خرم‌آباد، جهانبخش سنجابی شیرازی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان که با حضور تجار عراقی برگزار شد، اظهارکرد: هدف‌گذاری و چشم انداز ملاقات مقام‌های دو کشور و سفر اخیر نخست وزیر عراق به ایران با کوشش و رسمیت شناختن منافع طرفین محقق می‌شود.

وی افزود: انتظار ملت و تجار عراق از کشور دوست و برادر ایران این است که در راستای ارتقای کیفیت و کمیت تجارت و تعامل اقتصادی دو کشور تلاش کنند.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق خاطرنشان کرد: طرفین ایرانی و عراقی پذیرفته‌اند روابط تجاری تنگاتنگ، دوجانبه و مبتنی بر انتظارات مثبت است.

سنجابی شیرازی گفت: توسعه روابط تجاری با عراق، آثار بسیاری در حوزه سیاسی، امنیتی و روابط بین الملل دارد ، بنابراین باید کیفیت این روابط ارتقا پیدا کند.

وی عنوان کرد: برای مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و عراق تا پنج سال آینده معادل ۲۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه واقعیت‌های بازار عراق می‌گوید که تا ابد بازار عراق برای ما نخواهد بود، خاطرنشان کرد: از طرفی سیاست ایران هم صرفا صادرات یک جانبه به عراق نیست، اما به هرحال باید به سمت تراز تجاری با عراق برویم و این روابط و ارقام را با استفاده از طریق واردات و ترانزیت متعادل کنیم تا ثبات ایجاد شود.

به گفته دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق تراز تجاری ایران و عراق در مجموع ۱۲ میلیارد دلار است.

انتهای پیام/