کاهش ۶۰ درصدی خاموشی‌ها در لرستان

شناسه خبر : ۱۱۸۰۹۲ یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۶

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: میزان خاموشی‌های برق در بارندگی‌های آبان ماه امسال، ۶۰ درصد نسبت به سنوات قبل کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار موج خبر، مهران امیری امروز یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، اظهار داشت: در گام اول برنامه بازدید از شبکه فشار متوسط و شناسایی معایب شبکه از اواسط شهریور شروع و همزمان بیش از ۶۸ اکیپ عملیاتی نسبت به تعمیرات گسترده شبکه اقدام کرده‌اند و تاکنون ۸۰ درصد از معایب شبکه توزیع رفع شده است.

وی، افزود: ۱۰ درصد معایب به شاخه زنی درختان بر می‌گردد که در فصل شاخه زنی از آذر تا اسفند ماه با هماهنگی شهرداری‌ها انجام خواهد گرفت.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان به اقدامات صورت گرفته برای کاور کردن شبکه اشاره کرد و گفت: مناقصه خرید کاورهای عایق برای نصب در مناطقی که پرنده زدگی داریم در حال اجرا است که این موضوع ضمن کاهش خاموشی کمک شایانی در بحث جلوگیری از آسیب به پرندگان خواهد داشت.

امیری، گفت: علاوه بر تعمیرات برق که بر اساس قطع برق و اجرای عملیات تعمیرات است، این شرکت اکیپ خط گرم شامل دو پیمانکار و دو اکیپ شرکت دارد که به صورت خط گرم و در حالی که برق قطع نشده اقدام به تعمیرات شبکه می‌کنند.

وی با اشاره به بارندگی‌های پیش رو، بیان داشت:: علاوه بر اکیپ‌های اتفاقات، ۴۸ اکیپ کمکی نیز ساماندهی شده‌اند تا در زمان بارندگی به اکیپ‌های اتفاقات کمک کنند.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه در بارندگی‌های آبان ماه امسال با اقدامات مؤثری که در دو ماه گذشته انجام دادیم شاهد کاهش ۶۰ درصدی خاموشی‌ها نسبت به اولین بارندگی سنوات قبل بودیم، بیان داشت: امیدواریم با اقدامات گسترده‌ای که انجام شده بتوانیم تا پایان فصل سرد امسال این روند را داشته باشیم و زمستانی بدون خاموشی را سپری کنیم و در نهایت موجبات رضایتمندی هم استانی‌های عزیز را فراهم کنیم.

امیری، گفت: هم استانی‌های عزیز در صورت داشتن خاموشی با سامانه ۱۲۱ تماس گرفته و همکاران در اسرع وقت اقدام به رفع خاموشی خواهند کرد.