نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران نماد شهید حاج قاسم سلیمانی هستند

شناسه خبر : ۱۱۸۰۷۱ جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۶

خطیب جمعه سلسله گفت: امروز نیروهای نظامی ایران اسلامی، نماد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و محبوب میان مردم هستند.

به گزارش موج خبر، حجت الاسلام امیدی، امام جمعه سلسله در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به علاقمندی مردم به نیروهای نظامی، گفت: در یک دورانی، نیروهای نظامی علیه مردم بودند اما امروز نیروهای نظامی کشور با جانفشانی و ایثارگری از امنیت مردم دفاع می‌کنند و همین امر موجب شده تا مردم به آنها علاقمند باشند و از زحمات آنان تشکر کنند.

وی افزود: امروز نیروهای نظامی ایران اسلامی، نماد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و محبوب میان مردم هستند.

خطیب جمعه سلسله با اشاره به خباثت گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب همچون کومله برای ایجاد ناامنی در کشور، تصریح کرد: این گروهک‌های قاتل و خبیث درصدد بودند که مردم را نسبت به نیروهای فداکار نظامی بدبین کنند اما قضیه برعکس شد و مردم عزیز ما امروز بیش از پیش قدر امنیت و نظامیان از جان‌گذشته کشور اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج را می‌دانند.

امیدی در ادامه با تبریک روز ٩ آذر، سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، صبر آن بانوی بزرگوار را درس بزرگی برای دنیاشناسی دانست و گفت: نحوه برخورد حضرت زینب(س) با مصائب دنیا، به نشان می‌دهد که دنیا محل سختی و بلا است و ما بایستی در برخورد با مصائب دنیا، صبور باشیم که مطابق قرآن و کلام معصومین(ع)، این بلاها بی‌هدف نیست.

وی ادامه داد: ما در ایجاد یا تغییر برخی حوادث دنیا، هیچ نقشی نداریم لذا اگر دنیا را خوب بشناسیم و به حکمت الهی اعتماد کنیم، صبر در برابر حوادث دنیا آسان خواهد شد و این باور از الزامات عاقبت بخیری محسوب می‌شود.

امام جمعه سلسله تأکید کرد: تخیلات ما از دنیا اگر واقع‌بینانه نباشد، موجب ناامیدی و افسردگی در زندگی خواهد شد.

وی صبر در دنیا را از درس‌های دوران حیات حضرت زینب(س) دانست و بیان داشت: مسیری که آن بانوی بزرگوار رفتند، برپایه شناخت دنیا و صبر بر قضا و قدر الهی بود.

 امیدی، با اشاره به برخی سختی‌های این روزها برای مردم، گفت: دنیای امروز، دنیای سختی است و مطابق کلام معصومین(ع)، با اوج گرفتن سختی‌ها، فرج و گشایش و رهایی از بند مشکلات نزدیک خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ١٠ آذر، سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، این روحانی والامقام را الگوی مناسبی برای طلاب دانست و ابراز داشت: امام خمینی(ره) در این باره فرموده‌اند؛ دقت و مطالعه در‏‎ ‎‏زندگی علمای سلف، حکایت از فقر و نهایتاً روح پرفتوت آنان برای کسب معارف‏‎ ‎‏می‌کند که چگونه در پرتو نور شمع و شعاع قمر تحصیل کرده‌اند و با قناعت و بزرگواری‏‎ ‎‏زیستند؛ در ترویج روحانیت و فقاهت نه زور سر نیزه بوده است، نه سرمایۀ پول پرستان و‏‎ ‎‏ثروتمندان، بلکه هنر و صداقت و تعهد خود آنان بوده است که مردم آنان را برگزیده اند.‏

خطیب جمعه سلسله تصریح کرد: خصوصیاتی همچون طلب علم، زهد، عدم وابستگی به دنیا، روحانیت را محبوب و زنده ساخت.

وی یکی از خطرات دوران نمایندگی مجلس شورای اسلامی را نزدیک شدن به صاحبان زر و قدرت دانست و افزود: این خیلی خطرناک است که به خاطر نمایندگی در مجلس، به صاحبان ثروت و قدرت نزدیک شویم و خداوند از این رفتار نخواهد گذشت.

امیدی در پایان با اشاره به اهمیت دعا و استغاثه به درگاه الهی گفت: در این دورانی که با جنگ ترکیبی دشمن روبرو هستیم، لازم است تا بیشتر با دعا انس داشته باشیم و بخصوص توسل و استغاثه به حضرت فاطمه زهرا(س) را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/