۲۴۸۹ طرح اشتغال‌زایی و کاریابی برای مددجویان کمیته امداد لرستان اجرا شد

شناسه خبر : ۱۱۶۹۹۲ شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۰

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: ۲ هزار و ۴۸۹ طرح اشتغال‌زایی و کاریابی از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون برای مددجویان این استان اجرا شده‌ است.

جلال شیخ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد ،  با بیان اینکه آمار خانوار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان 100 هزار و 386 مددجو در سال 1400 بوده‌ است، اظهار داشت: این آمار در از آغاز سال 1401 تاکنون به 101 هزار و 587 مددجو افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 228 هزار و 337 نفر تحت حمایت کمیته امداد لرستان در سال 1400 بودند، افزود: این آمار در سال 1401 به 224 هزار و 291 نفر تاکنون رسیده‌ است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با اشاره به اینکه 21 هزار و 709 دانش‌آموز در سال 1400 تحت پوشش کمیته امداد این استان بوده‌اند، عنوان کرد: این آمار در سال 1401 به 22 هزار و 944 دانش‌آموز تاکنون افزاش یافته‌ است.

شیخ‌پور با بیان اینکه 6 هزار و 717 طرح اشتغال‌زایی و کاریابی با اعتبار 2 هزار و 693 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد لرستان در سال 1400 اجرا شده‌ است، گفت: 2 هزار و 489 طرح با اعتبار هزار و 752  میلیارد ریال در سال 1401 تاکنون  به اجرا رسیده‌ است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با تأکید به اینکه 10 طرح پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد این استان سال 1400 در ازنا اجرا شده‌ است، تصریح کرد: دو پنل خورشیدی از آغاز سال 1401 تاکنون در این شهرستان به اجرا رسیده‌ است.

شیخ‌پور اجرای طرح پنل خورشیدی در سلسله را برای 16 مددجو در سال 1400 دانست و اظهار داشت: چهار طرح پنل خورشیدی سال 1401 تاکنون در این شهرستان اجرا شده‌ است.

وی طرح پهپاد (کشاورزی) را در مرحله آموزش برای چهار مددجو تحت پوشش کمیته امداد لرستان دانست و افزود: ایجاد کارگاه‌های خرد و دانش‌بنیان در اردوگاه باقرالعلوم این استان را در دست اجرا داریم و در حال آماده‌کردن زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح هستیم.

مدیرکل کمیته امداد  امام خمینی(ره) لرستان تعداد دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد این استان را 2 هزار و 894 دانشجو در سال 1400 دانست و عنوان کرد: این آمار در سال 1401 به 3 هزار و 14 دانشجو افزایش یافته‌ است.

وی خدمات ارائه‌شده به دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد لرستان را شامل پرداخت کمک هزینه تحصیلی، ارائه خدمات مشاوره‌ای تحصیلی کنکور، کلاس‌های آموزشی تقویتی و همکاری با برخی از مؤسسات آموزشی برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان تصریح کرد: تهیه لوازم‌التحریر از منابع مرکز و کمک‌های مردمی، خیران و حامیان، کمک‌ شهریه دانشجویان، برگزاری اردوهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی، پرداخت تسهیلات دانشجویی از دیگر خدمات کمیته امداد این استان به دانشجویان است.

شیخ‌پور با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی دانش‌بنیان به مددجویان لرستان زیرساخت لازم برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در اردوگاه باقرالعلوم(ع) ایجاد شده‌ است، اظهار داشت: فضای مورد نیاز برای فعالیت‌های اقتصادی و علمی نخبگان و استعداد های برتر تحت حمایت با استفاده از این مزیت مهیا می‌شود و این گروه از مددجویان می‌توانند طرح‌های دانش‌بنیان مورد نظر خود را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به خدمات رفع مشکل تحصیلی، خدمات مسکن، تأمین لوازم ضروری منزل، ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد لرستان افزود: همچنین لپ‌تاپ برای نخبگان دانش‌آموز و دانشجویی تحت حمایت به تعداد 385 نفر در امسال تهیه شده‌ است.

انتهای پیام/ 644/ح