بهادری‌جهرمی: دولت ۹۵ درصد سواحل را از دست "خواص" آزاد‌ کرد

شناسه خبر : ۱۱۶۳۹۱ جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۵

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: بیش از ۹۵ درصد سواحل کشور که توسط خواص اشغال شده بود، آزادسازی شد و به مردم برگشت.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، علی بهادری‌جهرمی در سخنرانی قبل از خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‎‌آباد با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی که مردمی زیستند و خالصانه به مردم خدمت کردند، اظهار داشت: دولت سیزدهم از آن‌جایی که مالک و صاحب اصلی کشور را مردم می‌داند خودش را مکلف به همسویی، حضور در میان اقشار، اصناف و طبقات مختلف مردم در مناطق و شهرهای مختلف کشور می‌داند.

وی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم برای اولین بار در طول یک سال تمام 31 استان کشور را سفر کرده است، افزود: هیئت وزیران و رئیس‌جمهور تمام 31 استان کشور را سفر کرده‌اند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: دولت به مطالبی که منعکس می‌شد، مطالعاتی که کارشناسان انجام دادند، حضور نمایندگان و مدیران استان‌ها در تهران اکتفا نکرد و خواست که مشکلات را به‌صورت مستقیم و از نزدیک ببیند.

وی با بیان اینکه دولت اعتقادش بر این است که اگر من برآمده از رأی ملت هستم باید با چشم مردم به مسائل نگاه کنم و اگر اشکالی و ایرادی هست باید بروم و به مردم منتقل کنم، بیان کرد: مردم که نامحرم دولت نیستند، بنابراین دستاورد این سفرها این شد که دولت اساسی‌ترین مسائل را از زبان خود مردم و مسئولان منطقه شنید و با مشاهده عینی درک کرد و در اولویت‌بندی مناسب قرار داد.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مدیریتی ما در کشور تصمیم‌گیری در مرکز به‌جای مردم مناطق است، گفت: کلنگ پروژه‌هایی به زمین زده شده بدون آنکه بودجه و منابع آن مشخص باشد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر اعتباری هست برای تکمیل پروژه‌های ناتمام بهتر است تا اینکه کار جدید شروع شود، تصریح کرد: یکی از نتایج سفر استانی در طول سال گذشته این بود که دولت مردمی طی یک سال گذشته تقریباً پروژه جدیدی به‌جز در حوزه مسکن یا موضوعات اساسی کلنگ نزده است.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه از بین پروژه‌ها آن‌هایی که سال‌ها روی زمین مانده بود در اولویت قرار گرفت و تمرکز دولت بر روی آن‌ها بود،اظهار داشت: دولت نگاهش این است که مردم بهتر از ما مسائل و مشکلات را می‌شناسند، فقط نباید به‌جای آن‌ها تصمیم بگیریم باید اجازه دهیم مردم خودشان تصمیم بگیرند و اولویت‌ها با نظر آن‌ها دسته‌بندی شود.

سخنگوی دولت با اشاره به آزادسازی سواحل دریای کشور عنوان کرد: سال‌های سال بود دستگاه‌ها به‌جای اینکه مردم از ساحل استفاده کنند یک قسمت آن را به‌صورت خصوصی برای خود داشتند و کسی را هم راه نمی‌دادند که در این راستا احتیاج به کلنگ‌زنی نبود بلکه باید آن دیوار بین مردم و آن عده خواصی که منابع کشور را می‌خواستند، استفاده کنند از بین می‌رفت.

وی با بیان اینکه دولت در همین سفرهای استانی مسئله را از نزدیک دید و مهلت 20 روزه به آزادسازی سواحل داد، بیان کرد: اگر سواحل متعلق به همه کشور است باید همه مردم از آن استفاده کنند.بیش از 95 درصد سواحل اشغال‌شده کشور در عرض 20 روز آزادسازی شد و به مردم برگشت.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: امروز که در هفته دولت و روز کارمند قرار داریم بنا به نظر دولت جشن کارمندان کشور ارائه خدمت به مردم است.

خبر در حال تکمیل.....