شکوه میثاق شیرخوارگان پلدختر با شهید خردسال دشت کربلا 

شناسه خبر : ۱۱۵۸۵۴ جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۳

پلدختر- همایش شیرخوارگان حسینی(ع) با حضور خیل عظیمی از مادران و شیرخوارگان حسینی در شهرستان پلدختر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، همایش شیرخوارگان حسینی (ع) با حضور مشتاقانه خیل عظیمی از مادران و شیرخوارگان پلدختری در خیابان «سلمان فارسی جنوبی» شهر پلدختر برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با رعایت کامل پروتکل‌های بهشتی برگزار شد، مادران پلدختری در حالی که طفلان شیرخوار خود را در آغوش داشته و یا بالای دست گرفته بودند به یاد و در سوگ شهادت طفل ۶ ماهه دشت کربلا و خردسال‌ترین شهید عاشورا با حضرت رباب (س) همنوا و اشک ماتم بر دیده جاری کردند و صحنه‌هایی معنوی و روحانی به این آئین بخشیدند.

در این مراسم که نوای جان سوز و غمبار لالایی علی اصغر در فضا طنین انداز شده بود مادران سوگوار با بر تن کردن لباس‌های هم شکل و بستن سربندهای یا حسین (ع) یا ابوالفضل (ع) برای کودکان خود، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به تصویر کشیدند.

در این آئین معنوی و جهانی که در دیار هویزه ثانی برگزار شد مداحان با نوحه سرایی و مادران عزادار با بستن نوارهای سبز منقش به نام حضرت علی اصغر (ع)، یا حسین (ع)، یا زینب (س)، یا مهدی و یا ابوالفضل (ع) بر پیشانی فرزندان خود و نیز با سردادن فریاد یا حسین، فرزندان خود را وقف امام حسین (ع) کردند و در سوگ حضرت علی اصغر (ع) و دیگر شهدای کربلا گریستند.

در این همایش معنوی مادران همراه با شیرخوارگان خود به یاد گلوی خونبار حضرت علی اصغر کوچک‌ترین عضو شهدای دشت نینوا، جلوه‌های نابی از عرض ارادت به ۶ ماهه امام حسین (ع) خلق کردند.

در این آئین معنوی مادران فرزندان خود را در راه دین و ولایت، فداییان علی اصغر (ع) و سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و سرباز کوچک امام زمان خود معرفی کردند.

حجت الاسلام رضا نامور از مبلغان اعزامی قم سخنران و علی ناظری مداح اهل بیت (ع) در این آئین با شکوه، به یاد دردانه امام حسین (ع) در جمع مادران و نوزادان آنها به مرثیه سرایی و مداحی پرداختند و مادران نیز با خواندن لا لایی، یاد شهید خردسال دشت کربلا حضرت علی اصغر را گرامی داشتند.