طنین نوای لالای اصغرم در همایش شیرخوارگان حسینی پل‌دختر

شناسه خبر : ۱۱۵۸۴۷ جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶

هم‌زمان با سراسر کشور و در نخستین جمعه ماه محرم مادران پل‌دختری با حضور در همایش شیرخوارگان حسینی ، فرزندان خود را نذر قیام جهانی حضرت مهدی موعود (عج) معرفی کردند و نوای لا‌لای اصغرم سردادند.

به گزارش موج خبر از پل‌دختر در این آیین معنوی مادران عزادار حسینی همراه با فرزندان خود و  به یاد مظلومیت شهید 6  ماهه حضرت علی اصغر(ع) نوگل پر پرشده دشت کربلا و مادرداغدیده‌اش نوای لالایی سر دادند و اشک ماتم ریختند.

 در این همایش مادران پل‌دختری با روی دست گرفتن نوزادان خود او را مانند علی‌اصغر (ع) فدایی امام زمان خود و سرباز کوچک ولایت معرفی کردند که جلوه خاصی به مراسم داده بود.

برخی از بانوان نیز با در دست گرفتن گهواره و سر دادن لالایی، با حضرت رباب مادر حضرت علی اصغر (ع) هم‌ناله شدند تا ثابت کنند که در راه حق وحقیقت فرزندانی ظلم‌ستیز و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تربیت می‌کنند.

دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)که با زمزمه‌های خود کودکانی را که دردست گرفته بودند آرام می‌کردند به یاد لب تشنه کوچکترین شهید دشت کربلا گریستند و اشک‌های خود را تقدیم به  بانو رباب، همسر سردار تشنه‌کام کربلا و مادر کوچکترین شهید تاریخ کردند.

در این آیین حجت‌الاسلام رضا نام‌ور مبلغ اعزامی از قم و علی ناظری مداح اهل بیت(ع) در جمع شرکت کنندگان سخنرانی و  مرثیه سرایی کردند و مادران با نذر‌نامه‌خوانی فرزندان خردسال خود را نذر قیام حضرت ولی عصر (عج) نمودند.

همایش سراسری شیرخوارگان حسینی از سال 1382 تا کنون هرساله در صبح نخستین جمعه ماه محرم در ایران و برخی کشورها برگزار می‌شود.

در این مراسم که به یاد حضرت علی اصغر شهید 6 ماهه دشت کربلا برگزار می‌شود ،مادران فرزندان خود را با آیینی خاص و توسل و توجه ملبس به لباس‌های سبز ویژه مراسم و سربند یاحسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) کرده و با شرکت در مراسم با ناله رباب مادر علی اصغر(ع) و زینب کبری (س) هم‌نوا می‌شوند.

پیشانی‌بندها و حضور کودکان و نوزادان روی دست مادران حکایت از همان جهت‌گیری و نشست بزرگ دینی ، مذهبی و فرهنگی یعنی انتظار فرج و فرهنگ مهدویت دارد.

انتهای پیام/