ضربه مهلک به پیکره دومین رشته پرافتخار المپیک/ تعداد وزنه‌برداران کشور به ۲ هزار ورزشکار کاهش یافت

شناسه خبر : ۱۱۵۸۴۵ جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشور با بیان اینکه تعداد ورزشکاران وزنه‌برداری از ۲۲ هزار ورزشکار فعال در کشور به ۲ هزار ورزشکار رسیده‌ است، گفت: این کاهش ضربه مهلکی بر پیکره تیم ملی و تیم‌های پایه ما وارد کرده‌ است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سجاد انوشیروانی شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به نامناسب‌بودن شرایط وزنه‌برداری کشور اظهار داشت: این رشته جوانان بسیار غیوری را می‌تواند تربیت کند، اما بضاعت وزنه‌برداری کم شده و جایگاه خود را تا حدودی در کشور از دست داده است.

وی با اشاره به کم‌ شدن رغبت خانواده‌ها و جوانان به علت‌های مختلف برای گرایش به‌سمت وزنه‌برداری افزود: این یک پایش کلی در سراسر کشور است، در حالی که در دنیا نام ایران را از رشته وزنه‌برداری تحسین می‌کنند و یکی از پتانسیل‌ها و قطب‌های وزنه‌برداری در دنیا هستیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشور با اشاره به ثبت افتخارات بزرگ در تاریخ و شناسنامه ورزشی کشور توسط این رشته عنوان کرد: برگ‌های زرینی در وزنه‌برداری در تاریخ ثبت شده که تعدادی از آن‌ها متعلق به جوانان و ورزشکاران لرستان قهرمان‌پرور و شهیدپرور است.

وی با بیان اینکه استان لرستان برای ما استان استراتژیک و بسیار مهمی است، بیان کرد: این استان خاستگاه بسیار بزرگی برای وزنه‌برداری است، با این حال شاخص‌های مهم ارتقای انگیزه و ترغیب جوانان در این رشته به‌مانند استان‌های دیگر از بین رفته‌ است و نیاز به همدلی، خرد جمعی و همفکری داریم.

انوشیروانی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های قهرمانان و بزرگان وزنه‌برداری گفت: در این راستا نیاز است که به تمام نقاط کشور پرافتخارمان برویم و شرایط را پایش کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشور با اشاره اینکه کمیت این رشته ورزشی از 22 هزار ورزشکار فعال در سراسر کشور به 2 هزار ورزشکار رسیده است، تصریح کرد: این کاهش ضربه مهلکی بر پیکره تیم ملی و تیم‌های پایه ما وارد کرده و آن‌ها را از شرایط ایده‌آل دور کرده‌ است.

انوشیروانی با ابراز امیدواری برای رسیدن به شرایط استاندارد با کمک مسئولان، هیئت‌های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان، اظهار داشت: در حال گرفتن مصوبات خوبی از سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی افزود: قرار شده‌ از محل اعتبارات سفر ریاست‌ جمهوری امسال برای 15 استان مقصد سفر و سال بعد برای 16 استان افزایش اعتبار و افزایش تخصیص اعتبارات ریاست‌ جمهوری از طریق ریاست سازمان برنامه و بودجه در اولویت قرار دهند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشور عنوان کرد: استان لرستان یکی از استان‌های مهم در زمینه تخصیص اعتبارات ریاست‌ جمهوری است و این اعتبارات با عنوان اعتبارات تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزنه‌برداری دومین رشته پرافتخار المپیکی است، بیان کرد: باید تلاش‌های خود را برای دوام این وضعیت و ارتقای این رشته ورزشی بیشتر کنیم.

انوشیروانی با اشاره به شرایط سخت وزنه‌برداران زنان و مردان گفت: ظرفیت این رشته ورزشی با فعالیت بانوان مضاعف شده است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشور با اشاره به قهرمان لرستانی رشته وزنه‌برداری رضا بیرانوند تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که این ظرفیت‌ها در استان لرستان دوباره اوج بگیرد باید ظرفیت‌های موجود را حفظ و برای المپیک پیش رو تلاش کنیم.

انوشیروانی با تاکید بر اینکه انتظار داریم مسئولان لرستان و اداره‌کل ورزش و جوانان توجه خود را از وزنه‌برداری دریغ نکنند، اظهار داشت: هیئت وزنه‌برداری این استان یکی از منسجم‌ترین هیئت‌های کشور است که در تمامی رده‌های سنی مدعی قهرمانی بوده، اما نیاز است که حمایت شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه مسئولان استان اردبیل به وزنه‌برداری و تخصیص اعتبارات ویژه تعمیر و تجهیز برای این رشته افزود: کمیت‌های وزنه‌برداری در این استان در عرض یک سال افزایش 2 برابری یافته‌ و تعداد ورزشکاران این رشته ورزشی به بیش از 200‌ نفر بیمه‌ شده رسیده‌ است؛ در استان لرستان نیز این نگاه ویژه را انتظار داریم.

انتهای پیام/ح