بیکاری چالش جدی لرستان/ در پرورش مدیران متخصص کوتاهی کرده‌ایم

شناسه خبر : ۱۱۵۸۳۶ پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۷

معاون عمرانی استانداری لرستان، چالش جدی و اساسی این استان را بیکاری عنوان کرد و گفت: در پرورش مدیران متخصص کوتاهی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار موج خبر، احمدرضا دالوند امروز پنج شنبه در مراسم معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی و اساسی لرستان بحث بیکاری است اظهار داشت: این امر نیز دلایل متعددی دارد، یکی از این دلایل کم بودن نیروهای متخصص و عدم پرورش مدیران متخصص است.

در پرورش مدیران متخصص کوتاهی کرده‌ایم

وی با تاکید بر اینکه در پرورش مدیران و همچنین اهمیت و بها دادن به جوانان خیلی کوتاهی کرده‌ایم افزود: باید نیرو پرورش بدهیم تا به نیروهای توانمند و با ظرفیت برای استان تبدیل شوند.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان با دانش و تجربه در حوزه‌های مدیریتی تصریح کرد: در استان ۹۷۶ پروژه نیمه تمام و متوقف داریم.

دالوند با اشاره به اینکه برخی از این پروژه‌ها عمر ۱۲ ساله دارند ادامه داد: باید تلاش‌های ما شبانه روزی باشد تا بخشی از این مشکلات رفع شوند.

وی با تاکید بر اینکه لرستان نیاز به کار جهادی و شبانه روزی دارد در غیر این صورت به جایی نمی‌رسد عنوان کرد: استان لرستان نخبگان خوبی دارد اما متأسفانه از این نیروها در عرصه‌ها مختلف استفاده نشده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه لرستان دانشگاه کم ندارد، اما متأسفانه بیشتر به تئوری توجه شده تا کار عملی بیان داشت: این امر یک آسیب است و باید نسبت به آن چاره اندیشی صورت گیرد.

گردشگری و کشاورزی در حوزه مغفول در لرستان

دالوند با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در این رابطه نقش مؤثری دارد، علم و عمل باید با هم آمیخته شوند تصریح کرد: دانشگاه را باید به صنعت، کشاورزی و گردشگری پیوند بزنیم.

وی با بیان اینکه هنوز این امر در استان محقق نشده است تصریح کرد: ظرفیت‌ها و نیازهای لرستان در حوزه‌های مختلف مشخص است، رشته‌های دانشگاهی باید با توجه به این حوزه‌ها راه اندازی شوند.

معاون عمرانی استانداری لرستان، یکی از ظرفیت‌های بالقوه لرستان را بخش کشاورزی و گردشگری عنوان کرد: اگر این دو حوزه فعال شوند، مشکل بیکاری در استان حل خواهد شد.

دالوند، کشت و صنعت را یکی از ظرفیت‌های مهم و مؤثر در حوزه اشتغال لرستان برشمرد.