صنعت گردشگری در لرستان معطل مانده است/ نرخ بالای بیکاری در استان

شناسه خبر : ۱۱۵۸۳۵ پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به نرخ بالای بیکاری در لرستان گفت: صنعت گردشگری در این استان معطل مانده است.

به گزارش خبرنگار موج خبر، علی صدر امروز پنج شنبه در مراسم معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان در سخنانی با اشاره به راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی در سال ۷۱ و نقش این دانشگاه در کارآفرینی و ایجاد اشتغال اظهار داشت: تلاش شده که این دانشگاه مراحل رشد خود را طی کند.

توجه به مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۳ به بعد شاکله اصلی دانشگاه شکل گرفت و پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف انجام گرفت عنوان کرد: هدف اصلی در این راستا این بود که فارغ التحصیلان دانشگاه علاوه بر اخذ مدرک تحصیلی، مهارت آموزی در حوزه‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی هم داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به برنامه ریزی برای تقویت کمی و کیفی مراکز علمی کاربردی ادامه داد: در این راستا نظارت بر مراکز علمی کاربردی در دستور کار جدی این دانشگاه است.

صدر در ادامه سخنان خود با اشاره به هدف گذاری این دانشگاه در حوزه مهارت آموزی و ایجاد اشتغال تصریح کرد: همچنین شناسایی نیاز بازار کار یکی دیگر از اهداف ما در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه بعد از شناسایی نیاز بازار کار، ارائه آموزش‌های لازم در دستور کار قرار گرفته است ادامه داد: همچنین سنجش صلاحیت فارغ التحصیلان برای اخذ یک شغل یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور بیان داشت: همه اینها بر اساس آئین نامه‌ها و مصوباتی بوده که قبلاً پیش بینی شده، اما متأسفانه تحقق موارد یاد شده معطل مانده است.

صنعت گردشگری در لرستان معطل مانده است

صدر با تاکید بر اینکه یکی از ارکان اصلی اجرا در بخش آموزش عالی مهارتی، دانشگاه علمی کاربردی است تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نقش بسزا و مهمی در ارائه مهارت و همچنین ایجاد اشتغال دارند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای آموزش افراد به صورت تخصصی در دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: این امر نیز بر اساس آمایش سرزمینی در استان‌های مختلف انجام می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به نرخ بالای بیکاری در لرستان بیان داشت: اگر می‌خواهیم این امر اصلاح شود، باید به حوزه‌های گردشگری و کشاورزی برای ایجاد اشتغال توجه شود.

صدر با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری در لرستان معطل مانده است افزود: لرستان در مسیر تردد گردشگران و مسافران قرار دارد و همین امر یک نقطه مثبت برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت راه اندازی مراکز تعطیل علمی کاربردی در لرستان عنوان کرد: در این راستا باید از ظرفیت سازمان جهاد کشاورزی و همچنین اساتید این حوزه در استان استفاده کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به وسعت لرستان و ظرفیت‌های طبیعی و آبی در این استان گفت: همچنین لرستان در حوزه پارچه، پوشاک، سنگ‌های تزئینی و… دارای ظرفیت‌های زیادی است و این در حالیست که این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

صدر با تاکید بر ضرورت توجه دانشگاه علمی کاربردی لرستان نسبت به راه اندازی مراکز علمی کاربردی در حوزه‌های یاد شده گردشگری، کشاورزی و… گفت: همچنین باید فرهنگ کار در لرستان اصلاح شود.