برگزاری نشست نهاد استانی نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با استاندار

شناسه خبر : ۱۱۴۹۳۳ پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۸

نشست مسئولان استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان و استاندار لرستان برگزار شد.

به گزارشموج خبر لرستان، در این نشست که در استانداری لرستان برگزار شد حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، یک گزارش کلی با تأکید بر توضیح تلاش‌ها برای تهیه اطلس جامع نظام آموزش عالی استان لرستان، ارائه کرد.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، گفت: خوشبختانه اطلس جامع نظام آموزش عالی استان لرستان در حال تهیه است و در این زمینه نیازمند حمایت هرچه بیشتر استانداری نیز هستیم.

وی توضیح داد: کارگاه‌ها، نشست‌ها و دوره‌هایی تحت عنوان مدرسه تابستانه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان در دانشگاه‌های استان لرستان آغاز شده‌اند تا جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نظام آموزش عالی استان، ارتقاء یابند و تقویت شوند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، اظهار داشت: مجموعه‌ی نظام آموزش عالی استان، دارای کمبودها و کاستی‌هایی در برخی زیرساخت‌هاست؛ برای رفع این کمبودها، نیاز است تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار محترم به‌عنوان نماینده‌ی عالی دولت در استان، مضاعف شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب حاتمی‌کن‌کبود، ادامه داد: نظام دانشگاهی استان، دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالایی است؛ از این ظرفیت‌ها برای کاستن از نظام مسائل استان، بایستی بیش از پیش، بهره‌گیری شود؛ ما نیازمند آن هستیم که ارتباطات، تعاملات و همکاری‌ها بین نظام آموزش عالی استان و دستگاه‌های اجرایی استان، گسترش یابد.

وی تصریح کرد: استاندار به‌عنوان نماینده‌ی عالی دولت در استان، می‌تواند بسترهای گسترش همکاری‌های کاربردی و مسئله‌محور بین نظام آموزش عالی استان با ادارات، دستگاه‌ها و نهادهایی مختلف اجرایی استان را فراهم آورد.

او، بیان کرد: استان لرستان، یک استان کمتربرخوردار است؛ برای رسیدن به پیشرفت همه‌جانبه، بایستی اثرگذاری نظام آموزش عالی استان در کاستن از نظام مسائل استانی را گسترش داد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، تبیین کرد: دانشگاه فقط یک نهاد علمی نیست؛ بلکه اهمیت نهاد دانشگاه تا جایی است که حضرت امام (ره) فرمودند دانشگاه مبداء همه تحولات است؛ پس، جایگاه نظام آموزش عالی در ایجاد تحولات مختلف آموزشی، علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، فرهنگی و اجتماعی، یک جایگاه والاست.

دانشگاه؛ یک نهاد علمی، فرهنگی و همه‌جانبه‌نگر برای تحول‌گرایی

استاندار لرستان، در این نشست، گفت: دانشگاه یک نهاد علمی، فرهنگی و همه‌جانبه‌نگر برای تحول‌گرایی است؛ بنابراین، از اینکه نقش دانشگاه‌ها در تهیه و اجرای راهکارهای علمی برای کاستن از نظام مسائل استان، افزایش یابد موافق هستیم و در این رابطه، حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

دکتر فرهاد زیویار، تشریح کرد: تهیه اطلس جامع آموزش عالی استان، یک اقدام زیربنایی علمی برای تحلیل و ارزیابی دقیق نظام آموزش عالی استان است.

دکتر زیویار، افزود: تربیت نیروی متعهد و متخصص از جمله رسالت‌های مهم نظام آموزش عالی است؛ نیروهایی که بتوانند براساس تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی، گام‌های اثرگذاری در رفع مشکلات و چالش‌های جامعه، بردارند.

وی تصریح کرد: از گسترش همکاری بین نظام آموزش عالی استان با دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای دولتی و بخش خصوصی استان براساس آنکه این همکاری‌ها، منجر به رفع مشکلات و مسائل استان شوند حمایت می‌کنیم.

استاندار لرستان، توضیح داد: «اگرچه استان لرستان در برخی زیرساخت‌ها، یک استان کمتربرخوردار است اما در زمینه‌ی داشتن نیروهای انسانی توانمند دانشگاهی، یک استان کاملاً برخوردار است.

دکتر زیویار، ادامه داد: به برکت وقوع انقلاب اسلامی ایران، امروزه، شاهد هستیم نظام آموزش عالی در کشور یک نظام کاملاً توانمند و متکی به خود است؛ امروزه می‌بینیم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، فضاهایی کاملاً پویا از هر نظر، هستند

46