سرپرست فرمانداری پلدختر :شناسایی افراد بازمانده از تحصیل ضروری است

شناسه خبر : ۱۱۳۸۰۹ یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰

خرم آباد – ایرنا- سرپرست فرمانداری پلدخترگفت: افراد بازمانده از تحصیل باید شناسایی و به مراکز نهضت سواد آموزی برای آموزش و تحصیل هدایت شوند.

به گزارش موج خبر در پلدختر ، "حمید خادم" روز یکشنبه در جلسه شورای  پشتیبانی سواد آموزی شهرستان پلدختر اظهار کرد: سواد آموزی همواره در توسعه فرهنگی نقش مهمی داشته و سواد آموز ی کار سختی است و بی سوادی آسیب های زیادی  را بر جامعه وارد می کند.

وی شناسایی افراد بی سواد را کاری اصلی و اساسی در نهضت سواد آموزی دانست و افزود:مکان یابی ، آموزش یار ، آموزش دهنده نیازهای بعدی هستند که در درجه بعدی اهمیت می باشند.

خادم یادآورشد: ریشه کنی بی سوادی در شرایط فعلی مهمترین موضوع است  که متاسفانه به طور جدی به آن پرداخته نشده و چنانچه کلاس هایی در گذشته تشکیل شده با جدیت دنبال نشده است.

سرپرست فرمانداری پلدختربرهمکاری دستگاه های ذی ربط در شناسایی افراد بی سواد تاکید کرد و گفت:میانگین سن گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال است در حالی که افراد مسن نیز نیاز به سواد خواندن و نوشتن دارد.

وی افزود: فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در افراد بی سواد به منظور توانایی خواندن و نوشتن حداقل در مراجعه به مراکز خدمات رسان و عدم نیازمندی به دیگران امری مهم و قانع کردن آنها به سمت سواد آموزی است.

خادم یادآورشد:ریشه کنی بی سوادی و نهضت سواد آموزی از ابتدای انقلاب اسلامی بحثی مهم و مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری است که پرداختن به آن نیاز به همت ، تلاش و جدیت متولیان امر دارد.