رزم غیور مردان لرستانی در عملیات «حاج عمران» به یادماندنی است

شناسه خبر : ۱۱۳۸۰۵ یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۷

ازنا- فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به نقش ارزشمند و بی‌بدیل رزمندگان لرستانی در عملیات «حاج عمران» گفت: بی شک رزم غیور مردان لرستانی در این عملیات به یادماندنی است.

به گزارش موج خبر، سردار مرتضی کشکولی شنبه شب در آئین شب خاطره «رزم دیدنی» در ازنا، بر زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و نام و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

وی به شکل گیری و نقش ارزشمند و بی بدیل رزمندگان لرستانی در عملیات حاج عمران اشاره کرد و افزود: بی شک رزم غیور مردان لرستانی در عملیات حاج عمران به یادماندنی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری رزم مردان لر بیش از آنکه شنیدنی باشد، دیدنی است.

سردار کشکولی با بیان رشادت‌ها و سلحشوری رزمندگان لرستانی در پیروزی این عملیات مهم تصریح کرد: حاج عمران از عملیات‌های غرورآفرین رزمندگان دلاور و از عملیات‌های پیچیده در طول هشت سال دفاع مقدس به‌شمار می‌رود که نقش بی بدیل و دفاع جانانه رزمندگان لرستانی منجر به پیروزی در آن شد.

وی اضافه کرد: اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره دلیرمردان برای نسل جوان امروز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی در ادامه خاطراتی را از عملیات حاج عمران بیان کرد و افزود: قبل از انجام عملیات حاج عمران، صدام با مشاوره حامیان خود، تصمیم گرفته بود که دفاع متحرک را در مناطق غرب کشور ما انجام دهد و از این طریق شکست خود را در فاو جبران کند، از طرفی فاو برای ما هم مسئله شده بود و از دست دادن آن ظرفیتی را برای جبهه دشمن ایجاد می‌کرد که بتواند تا پیرانشهر بیاید، ما در عملیات حاج عمران از پیشروی دشمن جلوگیری کردیم؛ در این عملیات ما جوانان غیوری را تقدیم انقلاب کردیم که هر کدامشان به اندازه بشریت ارزش داشتند، جوانانی مؤمن، رشید، متعهد به امام و انقلاب، ما این هزینه را دادیم؛ ولی از خاکمان دفاع کردیم، پس از پخش شدن اخبار شهادت و رسیدن جزئیات عملیات حاج عمران به خدمت مقام معظم رهبری مدظله العالی، ایشان رزم نیروهای لرستان را دیدنی تعبیر کردند و فرمودند «رزم نیروهای لرستان بیش از آن که شنیدنی باشد، دیدنی است».