پیش بینی کاهش دمای هوا و بارش تگرگ در لرستان

شناسه خبر : ۱۱۰۸۸۴ شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۱

خرم‌آباد - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: کاهش دمای هوا و بارش تگرگ در مناطق مستعد و سردسیری، با فعالیت سامانه بارشی جدید در استان پیش بینی می شود.

به گزارش موج خبر بهروز مرادپور روز شنبه بیان کرد: براساس تحلیل نقشه های هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی به جو منطقه شاهد آغاز بارش ها بصورت پراکنده و رگباری در سطح استان هستیم.

وی اظهار داشت: از امشب تا فردا شب با توجه به فعالیت هسته اصلی این سامانه بارشی برای همه نقاط، بارش باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

مرادپور با بیان اینکه در نواحی مستعد احتمال ریزش تگرگ و در شهرهای سردسیر، ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف انتظار می رود  ادامه داد: این شرایط بارشی با مخاطراتی همچون اختلال در تردد و لغزندگی سطح جاده ای، آبگرفتگی معابر و مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی، احتمال کولاک در گردنه ها و جاده های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید افقی همراه است.

وی عنوان کرد: روز دوشنبه تمرکز ناپایداری ها برای نیمه شرقی استان و غالبا بصورت رگباری و پراکنده است، سامانه بارشی بعد از ظهر دوشنبه بطور کامل از منطقه خارج می شود و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جو استان نسبتا پایدار خواهد بود.

مرادپور گفت: طی ۴۸ ساعت آینده دماهای روزانه روند کاهشی خواهد داشت.