قلعه تاریخی «فلک الافلاک» در خطر است/ قول ساخت «معشوره» طی ۳ سال

شناسه خبر : ۱۰۹۷۸۳ دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۰

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه قلعه تاریخی «فلک الافلاک» در خطر بوده و نیازمند استحکام بخشی در اسرع وقت است، گفت: قول داده شده که سد «معشوره» ظرف سه ساخته شود.

به گزارش خبرنگار موج خبر، مهرداد ویسکرمی امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به موضوع عزل و نصب مدیران در استان اظهار داشت: در بحث عزل‌ها، اگر حجتی برای شخص بنده فراهم شود، قطعاً با مستندات، اختیارات و شرایطی که داریم ورود می‌کنیم.

در مورد عزل مدیری اگر به حجت برسم، ورود می‌کنم

وی با بیان اینکه در مورد بعضی مدیران گذشته نیز این امر صورت گرفته است عنوان کرد: در عزل‌ها اگر به یک حجت برسم در قالب بحث نظارتی خود، ورود پیدا می‌کنم و به شخص مافوق اثبات می‌کنیم که این شخص توانایی ندارد و باید حق مردم ادا شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: من سر این موضوع هستم، اما اگر عزل شود، باز نمی‌گوییم چه کسی را جای او بگذارند، می‌گوئیم کسی را بگذارید که فکر نکنند من ذی نفع هستم.

ویسکرمی در ادامه سخنان خود با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور و دولت به لرستان افزود: در مورد حوزه آب، در جلسه با وزیر نیرو به نتیجه رسیدیم.

قلعه تاریخی «فلک الافلاک» در خطر است

وی همچنین با اشاره به پیگیری برای سفر وزیر میراث فرهنگی به لرستان و پیگیری موضوعات مرتبط با حوزه گردشگری بیان داشت: قول کلی را در این رابطه گرفته‌ایم، وزیر باید در استان حضور پیدا کند و شرایط را بررسی کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به وزیر میراث فرهنگی نیز نامه داده‌ایم که قلعه «فلک الافلاک» در خطر است و نیازمند مرمت و استحکام بخشی است گفت: در نامه تاکید کرده‌ایم که از نظر کارشناسان، باید در اسرع وقت کار مرمت و استحکام بخشی قلعه انجام گیرد.

ویسکرمی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیگیری برای تکمیل آزاد راه نیز بیان داشت: وزیر راه و شهرسازی در رابطه با این پروژه قول‌هایی داده، استاندار لرستان نیز هفته‌ای دو تا سه روز، پیگیر مصوبات سفر است.

وی تاکید کرد: ما مصوبات را به طور حتم پیگیری خواهیم کرد، در مورد آزاد راه باید جلسه‌ای اختصاص با وزیر اه و شهرسازی برگزار کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور حتم از ظرفیت رئیس مجمع نمایندگان استان شدن نیز برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها استفاده خواهیم کرد.

قول ساخت سد «معشوره» ظرف ۳ سال

ویسکرمی در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه سد «معشوره» گفت: قول داده شده که این سد، ظرف مدت سه سال ساخته شود.

وی با بیان اینکه آخرین قولی که به ما داده‌اند ساخت این سد طی سه سال است افزود: این پروژه به قرارگاه خاتم واگذار شده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساخت این سد، نیازمند چند هزار میلیارد تومان اعتبار است افزود: پنج شهرستان لرستان از آب این سد بهره مند خواهند شد.

ویسکرمی، بیان داشت: تخصیص آب سد فعلاً ۱۸۰ میلیون متر مکعب است.