شورای شهر و شهرداری‌ها از بذل بیت‌المال خودداری کنند

شناسه خبر : ۱۰۹۷۷۷ دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۵

فرماندار خرم‌آباد شوراهای شهر و شهرداران از بذل و بخشش‌های بی مورد خودداری کنند، چرا که اموال، امکانات و بودجه شهرداری متعلق به مردم است و تلاش شود از چارچوب قانون خارج نشود.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، جعفر طولابی ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه شهرداران بیرانشهر و سپیددشت از توابع این شهرستان، اظهار کرد: در هر سطح مسوولیتی چنانچه مبنای کار قانون، قانون‌مداری و قانون‌محوری باشد، هیچ مشکلی در روند کار ایجاد نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بر اساس قانون عمل کنیم، هیچ مانع و ایرادی به وجود نخواهد آمد، حال اینکه با نادیده‌گرفتن قوانین قطعا زیر سوال خواهیم رفت.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه وظایف شورا و شهرداری‌ها به وضوح در قانون مشخص شده، افزود: در حوزه نظارتی نیز قوانین لازم برای مجموعه عملکرد عوامل شهرداری‌ها شرح داده شده و شهردار باید از این قوانین تمکین کنند.

طولابی بیان داشت: شرط موفقیت همه ما ایجاد فضای همدلی، هماهنگی، همراهی و تعامل با یکدیگر است، بدون تردید پرهیز از جنجال‌ها و تنش‌ها موضوعی است که باید در دستور کار همه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شهرداران منتخب غیرمستقیم مردم هستند، گفت: انتظار می‌رود شهرداران از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف استفاده کنند.

فرماندار خرم‌آباد خطاب به شهرداران منتخب اظهار کرد: بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اهل را برای پروژه‌های عمرانی و رفاهی شهر پای کار بیاورید و از هر روش قانونی جهت جذب اعتبارات استفاده کنید.

طولابی ادامه داد: شوراهای شهر و شهرداران از بذل و بخشش‌های بی مورد خودداری کنند، چرا که اموال، امکانات و بودجه شهرداری متعلق به مردم است و تلاش شود از چارچوب قانون خارج نشود.

وی با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز، این موضوع را یک معضل در کشور و به تبع شهرها عنوان و تصریح کرد: پلیس ساختمانی و شهرداران از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حرائم جلوگیری کنند.

فرماندار خرم‌آباد در بخش پایانی صحبت‌های خود به شرایط جوی حاکم بر لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت آینده شاهد بارش برف در استان خواهیم شد که بر اساس پیش‌بینی‌ها در برخی نقاط تا یک متر ارتفاع برف را داریم، از این‌رو شهرداری‌ها آمادگی لازم برای جلوگیری از بروز اختلال در تردد شهروندان داشته باشند.

 طولابی تصریح کرد: ستاد بحران شهرداری‌ها برای مدیریت شرایط بحرانی تشکیل شود و همه تجهیزات و ماشین‌آلات را برای کنترل بیشتر در دسترس قرار دهند.

انتهای پیام/