مادران و همسران شهدا الگوی صبر و مقاومت هستند

شناسه خبر : ۱۰۹۷۶۳ دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۳

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان گفت: مادران و همسران شهدا، الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی و یادگاران گهرباری هستند که همواره شایسته تقدیر بوده و خواهند بود.

به گزارش موج خبر، طی مراسمی از مادران و همسران شهدای فرماندهی انتظامی لرستان تجلیل شد.

در این مراسم حجت الاسلام سیداسمعیل حسینی مازندرانی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان در سخنانی، رسیدن به فیض عظیم شهادت را مدال پرافتخار برای سربازان ملت در نیروی انتظامی دانست و گفت: فرزندان مؤمن و صالح ملت بزرگ ایران اسلامی در نیروی انتظامی مجاهدان واقعی فی سبیل الله هستند که عاشقانه از ملت ایران و ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده و مشتاقانه جان خود را در این راه نثار می‌کنند و هیچ گاه در ادامه این مسیر درنگ نخواهند کرد.

وی افزود: سبزپوشان نیروی انتظامی در کنار دیگر نیروهای مسلح همواره در دفاع از امنیت ایران اسلامی و مبارزه با مخلان امنیت آماده هستند و در این راه از هیچ ایثاری دریغ نمی‌کنند و گواهی این مطلب شهادت ۵۰۰ شهید ولایت مدار نیروی انتظامی لرستان است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی خاطرنشان کرد: اگرچه عنوان شهید بر تارک تمامی ارزش‌ها می‌درخشد اما دیدن این قله نور نباید ما را از توجه به پدران و مادران شهید که این نورانیت از آنها نشأت گرفته و بدون آنها و تأثیرگذاری بی ‌بدیلشان، امکان به‌وجودآمدن چنین نورانیتی وجود نداشت، غافل کند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان گفت: اهمیت توجه به پدران و مادران و خانواده شهدا نه صرفاً به‌عنوان جایگاه و مقام، بلکه به‌دلیل اوج نیاز جامعه دینی به چنین نورآفرینانی است که همواره با نورانیت خود، هم خود شهید و هم جامعه‌ای را که شهید به آن تعلق دارد به اوج تعالی می‌رساند.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی افزود: علی‌رغم تأثیر مداد علما که خط علمی و تبلیغی شهادت را ترسیم می‌کند، پرواضح است که نوعاً این تربیت در دامان مادرانی عاشورایی است که جان فرزندان جامعه اسلامی را به آبشخور تعالیم علمای مجاهد متوجه می‌سازد و نیز این همراهی همسرانی صبور است که برای سرپرست خانواده امکان پرواز به آسمان رهایی را میسر می‌سازد.

وی اظهار داشت: شجاعت شهید از مادر ایثارگری است که تربیت چنین فرزندی را به‌بهترین نحو و با معیارهای اسلامی و به‌نکویی انجام داده و به‌عهده داشته است و هم‌چنین، صبوری و تلاش‌های همسران شهدای گرانقدر را که با ایثارگری‌هایشان و هم‌چنین با قبول مسئولیت، سرپرستی و تربیت یادگاران آن عزیزان، دفاع از کشورمان را به‌شایستگی انجام دادند ارج می‌نهیم.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان مادران و همسران شهدا را الگوی صبر و مقاومت خواند و افزود: مادران و همسران شهدا، الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی بوده و یادگاران گهرباری هستند که همواره شایسته تقدیر و سپاسگزاری جامعه بوده و خواهند بود.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی تاکید کرد: بی‌تردید خلوص و تلاش‌های خانواده معظم شاهد خاصه پدران و مادران شهید، الگویی برای نسل جوان کشورمان بوده و امید است که با تکریم و احترام به آنان، بتوان یاد عزیزانشان را گرامی داشته و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.