لرستان امشب سپیدپوش می‌شود/ افت محسوس دما و یخبندان دور از انتظار نیست

شناسه خبر : ۱۰۹۷۵۷ دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۰

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان از بارش برف در بیشتر شهرهای استان خبر داد و گفت: با توجه به همراهی هوای سرد با این سامانه، بارش برف را برای ارتفاعات، مناطق سردسیر و کوهستانی، گردنه‌ها و شهرهای شمالی و شرقی استان داریم.

زینب اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد،‌ با اشاره به ورد سامانه بارشی به آسمان لرستان از عصر امروز، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از امروز بعدازظهر تا اوائل ظهر فردا فعالیت موج اصلی بر روی منطقه را داریم که ابرناکی و مه‌آلودگی و وزش باد شدید را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین رگبار باران به همراه رعد و برق را برای اغلب مناطق استان شاهدخواهیم شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان از بارش برف در بیشتر شهرهای استان خبر و ادامه داد: با توجه به همراهی هوای سرد با این سامانه، بارش برف را برای ارتفاعات، مناطق سردسیر و کوهستانی، گردنه‌ها و شهرهای شمالی و شرقی استان داریم.

اکبری بیان داشت: برای مناطق گرمسیری استان نیز رگبار برف را داریم، ضمن اینکه کولاک برف را برای جاده‌ها و گردنه‌های مواصلاتی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شرایط بارشی از صبح فردا سه‌شنبه از نیمه غربی استان خارج می‌شود، گفت: اما کماکان تا ظهر بر روی نیمه شرقی استان فعالیت خود را ادامه می‌دهد تا اینکه به طور کامل از عصر فردا سامانه بارشی از منطقه خارج می‌شود.

معاون توسعه و هواشناسی لرستان ادامه داد: از فردا عصر تا روز چهارشنبه بارشی را نداریم تا اینکه برای روز پنج‌شنبه با ورود موج بارشی دیگر به جو منطقه، بارش‌های رگباری برف و باران شروع شود.

اکبری از کاهش محسوس دمای استان طی امشب تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: افت محسوس دماهای شبانه را از امشب تا بامداد جمعه را داریم، دماهای زیرصفر و یخبندان دور از انتظار نیست، از این‌رو مدیریت مصرف حامل‌های انرژی  و تنظبم دما در گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها توصیه می‌شود.

انتهای پیام/