برگزاری برنامه‌های متعدد ویژه هفته بانوی ایرانی اسلامی در لرستان

شناسه خبر : ۱۰۹۷۵۶ دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برپایی نمایشگاه «بانوی ایرانی اسلامی» گفت: برنامه‌های متعددی ویژه هفته بانوی ایرانی اسلامی در لرستان تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار موج خبر، حجت الاسلام مهدی قدرتی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بانوی ایرانی اسلامی در سخنانی با اشاره به اینکه واژه‌ای در ادبیات انقلابی و جهادی وجود دارد به نام «فدا شدن» که در روایات به نام «ایثار» از آن یاد می‌کنند، اظهار داشت: این واژه جایگاه ویژه ای در مکتب اسلام دارد اما در کنار آن واژه دیگری به نام «فدا کردن» داریم که جایگاه ویژه‌تری پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: اینکه کسی جان خود را در طبق اخلاص بگیرد و بدهد ویژه است اما اینکه کسی بتواند فدایی بدهد یک مقدار سخت‌تر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه به نظر می‌آید آن کسی که علمدار است و مصداق بارز این فدایی دادن است شخصیت بزرگواری به نام مادر شهید است، تصریح کرد: مادر شهدا نیز از مادر شهید بزرگواری الگو می‌گیرند به نام حضرت ام البنین که یک ماه و چند ستاره را فدای مکتب اسلام و حسین (ع) می‌کند.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه نمایشگاه «بانوی ایرانی اسلامی» هم توسط بانوان انقلابی و جهادی به تبعیت از الگو قرار دادن این شخصیت‌های بزرگوار برپا شده است، افزود: هفته بانوی ایرانی اسلامی یک کار ابداعی بود و بنا داریم برنامه‌های این هفته را برای سال‌های بعد پرشور تر برگزار کنیم.

وی یادآور شد: تلاش شده است که بتوانیم مقام زن و جایگاه زن را در قسمتی از نمایشگاه و در قسمت دیگر شخصیت اجتماعی زن را جلوه بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: در کنار نمایشگاه برنامه‌های متعدد دیگری در این هفته و هفته آینده برگزاری می‌شود و امیدواریم بتوانیم در کل استان در سال‌های بعد برنامه‌های بهتر و پرشور تری را برگزار کنیم.