۲۶ تشکل کارگری و کارفرمایی جدید امسال در لرستان فعال شد

شناسه خبر : ۱۰۹۷۵۲ دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴

خرم‌آباد - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲۴ تشکل جدید کارگری و ۲ تشکل کارفرمایی امسال در این استان تشکیل و فعال شده است.

به گزارش موج خبر "علی آشتاب" روز دوشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: تشکلات کارگری و کارفرمایی به عنوان شرکای اجتماعی در ارتقای سطح بهره وری تولید و سلامت محیط کار نقش مهم و بسزایی دارند.

وی به فعالیت ۳۶۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۹۹ تشکل کارگری و ۶۱ تشکل کارفرمایی فعال بوده که با همدلی و هم افزایی های لازم منجر به کاهش اختلافات کارگری و کارفرمایی شده است.

آشتاب به اصل سه جانبه گرایی در قانون کار، همسو بودن و نقش دولت، کارفرمایان و کارگران اشاره کرد و ادامه داد: این تشکل‌ها شامل نماینده کارگران، شوراهای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگری، انجمن صنفی کارفرمایی، کانون شوراهای اسلامی کار، کانون کارفرمایان و کانون‌های کارگران بازنشسته هستند.

وی به توانمندی و ارتقای سطح این تشکلات در چگونگی ارتباط و تعامل با کارگران و کارفرمایان در قالب آموزش های تخصصی و عمومی تاکید کرد و افزود : کارشناسان این اداره کل با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه های کاری و تخصصی بیش از یکهزار و  ۲۴ نفر ساعت آموزش‌های مرتبط ارائه کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: تشکل های کارگری و کارفرمایی می توانند با تعامل بیشتر در تحقق رفاه و بهبود زندگی، استقرار عدالت اجتماعی، مشارکت دادن کارگران در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی، نقش‌آفرینی در انتخابات ، نظارت بر اجرای قوانین کار، ایجاد و گسترش تامین اجتماعی، رعایت ایمنی و بهداشت کار، دفاع از حقوق کارگران و حل و فصل اختلافات کارگری، نقش مهم و تاثیر گذاری داشته باشند.