امام جمعه بروجرد: همه در قبال ادامه راه شهدا وظیفه دارند

شناسه خبر : ۱۰۹۷۲۸ یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۰

بروجرد - امام جمعه بروجرد گفت: شهیدان پیرو و ادامه دهنده راه امام حسین (ع) هستند و امروز وظیفه همه ما در ادامه مسیر آنان بسیار سنگین است.

به گزارش خبرنگار موج خبر حجت الاسلام سید علی حسینی عصر یکشنبه در همایش تجلیل از مادران شهدا افزود: شهادت آرزوی انبیا و اولیای الهی است و افرادی که در راه انقلاب و اسلام به شهادت رسیدند در دامان مادران و پدران پاک تربیت شدند. 

وی با بیان اینکه شهدا عارف و عابد در راه خدا هستند افزود: مادران شهدا پاک زندگی کردند تا اینکه فرزندان شجاعی مانند شهدا تحویل انقلاب دادند.

وی اظهار داشت: شهادت در راه خدا بالاترین درجه ایمان است و مادران و همسران شهدا افتخار کنند که دین خدا به واسطه خون شهیدان بیمه شده است.

وی بیان کرد: امروز اطراف کشور را پایگاه های آمریکا و اسرائیل، دشمنان قسم خورده ایران فرا گرفته است ولی جرات هیچگونه تجاوزی را ندارند که این به برکت خون شهدا است.

امام جمعه بروجرد گفت: مسئولان نسبت به شهدا حق بزرگی دارند و باید با خدمت به مردم آن را ادا و صادقانه و مخلصانه فعالیت کنند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه عظمت شهدا، مدیون دامان پاک مادران آنها است بیان کرد: اگر شهدا درخشیدند این مادران شهدا بودند که با مقاومت و ایثار ادامه دهنده راه آنان بودند.

عباس گودرزی گفت: ۵۴ کشور دست به دست هم داده بودند تا انقلاب در جنگ سقوط کند، مجهز ترین سلاح ها را آورده بودند تا ملت ایران را شکست دهند اما ایثار و شهادت رزمندگان اسلام اجازه تجاوز به این آب و خاک را نداد.

وی ادامه داد:  در دوران دفاع مقدس رژیم بعث عراق بدتر از داعش رزمندگان اسلام را شکنجه می کرد ولی غیرت رزمندگان آنان را شکست داد.

گودرزی با بیان اینکه یکی از عظمت های رهبر انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب است اظهار داشت:‌ در بیانیه گام دوم انقلاب، نه تنها انقلاب به بن بست نرسیده بلکه به جهان صادر شده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز وظیفه داریم اجازه ندهیم تردید در جان و دل مردم رخنه کند، به زودی از گردنه سخت عبور خواهیم کرد و انقلاب در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار موج خبر همایش تجلیل از مادران شهدا به مناسبت وفات ام البنین (س) مادر حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار و از ۶۱ مادر و همسر شهید تجلیل شد.