جهاد کشاورزی پل‌دختر به زیر ساخت‌های کشاورزی رسیدگی کند/ خطر اُمیکرون بیخ گوش مردم است

شناسه خبر : ۱۰۹۶۴۲ جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۷

امام جمعه پل‌دختر گفت: جهاد کشاورزی این شهرستان موظف است به زیرساخت‌های نامناسب کشاورزی رسیدگی کند.

به گزارش موج خبر از پل‌دختر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: بعضی مناطق شهرستان پل‌دختر با گذشت سه سال از سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ آسیب‌هایی که پیرامون زمین‌های کشاورزی رخ داده هنوز اصلاح و جبرانی در این مناطق صورت نگرفته و به مشکلات عدیده‌ای برای کشاورزان تبدیل شده است.

وی افزود: ۵۰۰ هکتار زمین مرغوب کشاورزی در مناطقی از جمله ولاب، چم قلعه و بن جوادی اطراف شهر پل‌دختر در جریان سیل تخریب شدند اما هنوز اصلاح و رفع آسیب از آنها صورت نگرفته است.

 امام جمعه پل‌دختر گفت: کشاورزان شهرستان در این راستا بارها با مراجعه‌های مکرر به نهاد امامت جمعه این موضوع را مطرح کردند و با توجه به پیگیری‌های انجام شده و بازدیدهای به عمل آمده از سوی جهادکشاورزی و راه‌داری اما هم‌چنان مشکل به قوت خویش باقی است.

 وی افزود‌ آسیب‌های موجود در جاده بین مزارع، راه دسترسی و دیگر مشکلات این اراضی مرغوب هنوز برطرف نشده و اقدام عملی صورت نگرفته است.

موسوی یادآور شد: انتظار می‌رود مسئولان در اسرع وقت نسبت به این امر مهم یعنی اصلاح مشکلات اراضی کشاورزی تخریب شده از سیل اقدام و مژده آن را به کشاورزان اعلام کند.

وی افزود‌: امیکرون جهش بالایی دارد و با توجه به این‌که حدود ۱۳ نفر از لرستان نیز تاکنون درگیر این بیماری شده‌اند خطر بیخ گوش و مردم شهرستان پل‌دختر است، انتظار می‌رود مردم در زمینه تزریق دوز دوم و سوم واکسن به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: چنانچه پروتکل‌های به بهداشتی رعایت نشود و نسبت به تزریق واکسن اقدام صورت نگیرد مطمئن باشید امیکرون، ما را ضربه فنی خواهد کرد، بنابراین مردم با مراجعه برای تزریق واکسن زحمات کادر بهداشت که به طور مستمر آماده خدمات‌دهی و واکسینه کردن مردم هستند، ارج نهند.

وی به شایعه حذف ارز ترجیحی که در برخی محافل منتشر شده اشاره کرد و افزود: احتمالاً ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی حذف گردد که حذف آن نیاز مند مدیریت قوی و توانمند است برای این‌که جای‌گزین آن باید قوی باشد تا دود حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به چشم قشر ضعیف و محروم جامعه نرود.

 موسوی یادآور شد: به نظر کارشناسان اگر این اتفاق رخ دهد منافع آن برای یک‌عده خاص است و کالاهای اساسی از جای دیگر سر در می‌آورند.

وی افزود:چنانچه بنا شد این اتفاق به وقوع بپیوندد دولت انقلابی باید بداند مردم در زیر بار فشارهای معیشتی کمرشان خم شده است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: اگر بنا باشد تاثیر حذف ارز ترجیحی یک‌مرتبه باشد کمر مردم شکسته خواهد شد و باید در این زمینه به طور حتم تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

موسوی به گرانی نان در استان لرستان اشاره کرد و افزود: استان لرستان هفدهمین استان است که قیمت نان در آن افزایش یافته اما همین امر موجب تاثیر روی افزایش قیمت برخی اقلام در بازار و به تبع آن برخی اقلام خوراکی نیز گران شده که باید این‌گونه سیاست‌ها با تدابیر مناسب همراه باشد.

انتهای پیام/