آخرین جزئیات طرح نهضت ملی مسکن در خرم‌آباد

شناسه خبر : ۱۰۸۱۴۸ یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۴

فرماندار خرم‌آباد در جلسه شورای مسکن شهرستان آخرین جزئیات طرح نهضت مسکن ملی در خرم‌آباد را بیان کرد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، جعفر طولابی امشب در جلسه شورای مسکن شهرستان اظهار کرد: قانون نهضت مسکن ملی  به همه دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده و به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار دولت قراردارد.

وی خاطرنشان کرد: تامین مسکن یکی از نیازهای ضروری جامعه به ویژه جوانان است و طرح‌های مسکن می‌تواند راهکاری موثر برای حل این مشکل باشد.

فرماندار خرم‌آباد بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی جهت تسریع در اجرای طرح‌های مسکن تاکید و تصریح کرد: در قانون جهش تولید مسکن تکالیف و وظایف دستگاه‌ها تعریف و مشخص شده و همه مدیران مکلف به همکاری در جهت تسریع در اجرای پروژه‌های احداث مسکن هستند.

طولابی، سهم خرم‌آباد از طرح نهضت ملی مسکن طی ۴ سال را ۲۸ هزار و ۷۲۲ واحد مسکونی در قالب ۵۷۴ هکتار زمین  و سهم سالانه شهرستان از این طرح ۷ هزار و ۱۸۱ واحد در قالب ۱۴۴ هکتار اعلام نمود و افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی حدود ۱۰۰۰ واحد شروع شده و  مقدمات شروع احداث ۲هزار  و ۳۷۵ واحد دیگر در زمینی با مساحت۴۶ هکتار در شهر خرم آباد در آینده نزدیک فراهم شده  و برای واحدهای باقی‌مانده سهم یکساله ، ۹۸ هکتار زمین مورد نیاز است.

فرماندار خرم‌آباد تهیه و تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را مهمترین مشکل اجرای طرح خواند و گفت: زمین مورد نیاز برای این طرح باید شناسایی شود که این مهم به کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اداری مرتبط محول می‌گردد و در این خصوص بایستی از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

 وی بر اجرای مصوبات شورای مسکن شهرستان تاکید و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها مکلف شده‌اند ظرف حداکثر ۱۵ روز نسبت به صدور مجوز و پروانه فعالیت اقدام نمایند، همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان ضمن مطالعه و برآوردهای لازم، امکانات زیرساختی سایت‌های مسکن را فراهم نمایند.

فرماندار خرم‌آباد بر ضرورت نظارت دقیق فنی و اجرایی احداث پروژه‌های طرح جهش تولید مسکن از نظر طراحی و کیفیت ساخت و استفاده از تکنولوژی روز صنعت مسکن توسط دستگاه‌های متولی تاکید نمود.