تکمیل ۶ سد در لرستان نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است

شناسه خبر : ۱۰۸۱۴۷ یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۶

خرم‌آباد - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۶ سد این استان به مرحله بهره‌برداری رسیده و تکمیل شبکه‌های پایین‌دست آنها نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است.

به گزارش موج خبر احمدرضا دالوند عصر یکشنبه در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی لرستان اظهار کرد: همچنین ۴۵ ایستگاه پمپاژ آب در بخش کشاورزی با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در این استان وجود دارد که تاکنون به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

وی بیان کرد: ۱۸۵ هزار هکتار زمین آبی در لرستان وجود دارد و برای رسیدن به میانگین کشور باید سطح این اراضی ۲ برابر شود.

وی تاکید کرد: تصمیمات این کارگروه بسیار مهم و موثر است و مصوبات آن باید ویژه در دستور کار قرار گیرد چرا که حتی در شرایط نرمال و عادی هم باید به صورت جدی در مصرف بهینه آب صرفه جویی کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر تبدیل مصرف بهینه آب به یک فرهنگ گفت: این استان از لحاظ اقتصادی و معیشتی جزو استان‌های آخر کشور قرار دارد که باتوجه به اینکه شغل بسیاری از مردم منطقه کشاورزی می‌باشد باید اجرای طرح های آبی را برای آن در اولویت قرار داد.

دالوند ادامه داد: لرستان در طول سالیان متمادی در بحث توسعه زیرساخت‌ها دچار یک عقب افتادگی تاریخی یود و سیل ویرانگر سال ۹۸ مشکلات را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: موضوعات باید به دولت منعکس شود تا در بحث توزیع اعتبارات لرستان توجه ویژه ای صورت گیرد.