واکسیناسیون بیش از ۹۶ درصد فرهنگیان لرستان/ ۲ هزار و ۳۳۹ مدرسه مجوز بازگشایی گرفته‌اند

شناسه خبر : ۱۰۷۷۷۸ پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷

سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: ۹۶ و نیم درصد فرهنگیان استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند و دانش‌آموزان نیز حدود ۸۷ درصد دُز اول و ۵۸ درصد دُز دوم را زده‌اند،از ۱۴۸ هزار دانش‌آموز ۱۳۰ هزار دُز اول را زده‌اند.

سید عیسی سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد با بیان اینکه بین سلامت و آموزش دوگانگی وجود ندارد، اظهار داشت:  باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا آرام آرام  به سمت آموزش‌های حضوری برویم چرا که اصل بر آموزش حضوری است.

وی افزود: از سوی آموزش و پرورش صد در صد مجازی نداریم اما زمان حضور نیز مانند قبل از کرونا نیست و باید منعطف باشد و در اختیار مدرسه است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان در رابطه با آمار مدارس بازگشایی شده بیان کرد: ۲۵۰ مدرسه متوسطه دوم  و حدود ۴۰۰ مدرسه متوسطه که از این تعداد ۲۵۰ روستایی و ۱۵۰ شهری است، بازگشایی شده است.

وی گفت: از مدارس  ابتدایی تا کنون ۲ هزار و ۳۳۹ مدرسه مجوز بازگشایی گرفته‌اند که بخش اعظمی از آنها حدود هزار  و ۷۰۰ مدرسه روستایی است که کلاس‌ها  حدود ۵ نفره هستند.

سهرابی خاطر نشان کرد: ۹۶ و نیم درصد فرهنگیان استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند و دانش‌آموزان نیز حدود ۸۷ درصد دُز اول و ۵۸ درصد دُز دوم را زده‌اند،از ۱۴۸ هزار  دانش‌آموز ۱۳۰ هزار دُز اول را زده‌اند. 

وی گفت: واکسینه شدن دانش‌آموزان به پوشش حداکثری واکسیناسیون کمک کرده و هم اطمینان خاطری برای خانواده‌ها نیز به وجود می‌آید.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: مهمترین نکته در مورد بازگشایی مدارس تهویه هوا و  رعایت فاصله اجتماعی است که انجام می‌شود.

انتهای پیام/