نماینده خرم آباد: بودجه ۱۴۰۰ لرستان منطقی و عادلانه است

شناسه خبر : ۱۰۶۶۸۶ یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۵

خرم‌آباد - نماینده مردم شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۰ لرستان برای نخستین بار افزایش چشمگیری داشته و برای انجام امور منطقی و عادلانه به نظر می‌رسد.

"مرتضی محمودوند" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نمایندگان استان لرستان تمام تلاش خود را بکار گرفتند که ردیف و جدول مربوط به لرستان در بودجه ۱۴۰۰ در بهترین شرایط طرح و تصویب شود.

وی با بیان اینکه این شرایط مطلوب بودجه ای تاکنون برای لرستان فراهم نشده بود، ادامه داد: در شرایط تحریم اقتصادی و چالش های خزانه و بودجه کشور به دلیل کارشکنی های دشمنان ، اما این عوامل تاثیر آنچنانی بر بودجه امسال لرستان نگذاشته است.

محمودوند تصریح کرد: در موارد متعددی طی سال های گذشته بودجه استان یا برگشت داده می شد و یا اصلا تخصیص نمی یافت که اینها تاثیر زیادی بر عدم پیشرفت استان داشت.

به گزارش موج خبر بودجه سال ۹۹ استان لرستان در بخش جاری رقمی معادل ۴۰۷ میلیارد تومان بود که به عدد ۶۲۴ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ رسیده و رشد ۶۵/۷ درصدی داشته است.

همچنین در حوزه عمرانی نیز بودجه استان از ۳۲۷ میلیارد تومان در سال ۹۹ به رقم ۶۲۱ میلیارد تومان برای ۱۴۰۰ رسیده  که حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.